Gå til innhold

Alkohol igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
6 minutter siden, Maggie55 skrev:

Da jeg jo nå står uten jobb har jeg kuttet ut TV og også fordi det er så komplisert. Det er jo også mye reklame for alkohol på TV kanskje tilslørt i annet. Savner iallefall ikke alkohol men savner Poirot og Hjartet på rette sted og Derrich og Dagsrevyen men man kan ikke få alt i livet vet man jo. Man bør være obs på all reklamen tror jeg. Alt er på bristepunktet i dag så reklame flettes inn i alt.

Prøv å bekymre deg mindre og la politikere og hjelpeapparat ta seg av ting.

Ærlig og oppriktig God bedring

Takk. Bare føler livet er en kamp og alltid har vært det, det tar jo aldri slutt. Alltid må jeg kjempe videre, begynner å bli skikkelig sliten og lei nå. Har det tungt. Men så er jeg i en spesiell situasjon også da, det gjør ikke saken bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Maggie55 skrev:

Da jeg jo nå står uten jobb har jeg kuttet ut TV og også fordi det er så komplisert.

Er det pga. lisensen, eller hadde du dyre kanaler?  Med RiksTV får du mye av det du savner, uten å betale for noen kanalpakke.  Men lisensen kommer du jo ikke utenom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Skal undersøke det med Riks TV nærmere. Følte bare for å redusere utgifter da fremtidige inntektsutsikter er svært veldig mye begrensede nå.  Godt å ha det litt stille også synes jeg faktisk. Så ikke noe stor sak for meg. Jeg kvittet meg med de apparatene jeg hadde i kasteøkta for å bedre meglerkarakteren. Heldigvis er hele det lagt på hylla. Folk er så overarbeidet i dag så det blir så lett misforståelser. En farlig fase det akkurat å ha mistet en viktig person i sitt liv. Men alle kan bli syke.

Ellers tror jeg vi skal være veldig klar over at vi her på DOL er mennesker som i langt større grad enn andre er typer mennesker som vet at man kan bare gjøre så godt man kan i livet.Og det tror jeg alle oss har gjort.😊 Jeg vil gjerne  fremsnakke oss litt fordi jeg tror vi ofte er lave på selvtillit.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg er tilogmed begynt å tvile på hele oljefondet jeg. Selv om de kjører utpå veien med store partybiler og tt drosjer og alt er sikkert bra med folk i Norge. Men jeg lurer på om de fører oss bak lyset. At  mange av oss blir jukset. At man ikke forteller hele historien. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Håper ikke det er fremtidens ungdommer som eventuelt må ta regninga for kalaset men at det blir politikerene som tar oppvasken. Men det gjenstår å se. Her er  mye som ikke henger på greip. Vi lener oss på veldig usikre greier tror jeg. Og med så mye hemmelighold som kanskje er rent nødvendig blir jo tvilen enda større. Tror vi blir juksa for å si det mildt. Det er bare juks og fanteri i dag synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Maggie55 skrev:

Skal undersøke det med Riks TV nærmere.

Se nederst der det står "Garanti for NRK-tilbud": https://www.rikstv.no/produkter/nrk/

Du må ha TV-apparat, evt. boks og lisens. 

9 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er bare juks og fanteri i dag synes jeg.

Vi kunne bodd i et verre land når det gjelder den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Ja da mangler jeg alt. Må studere det hele nærmere eventuelt. Trenger sikkert mye mere grunker til helseyteser i fremtida tror jeg for dette oljefondet er gått " ad dundas" uten at vi vanlige har merket noe tror jeg. Uten å ha akkumulert stort av verdier for vårt lille land. Politikere bør ta oppvasken synes jeg og ikke gamle og syke og ungdommer uten opplæring.Det mye juks og fanteri rederi annen tror jeg.

Vi får se hva de ser i Dagsytt atten på radio i ettermiddag.( følger dere med på det programmet på radio? ) Jeg tror selv jeg har fått solstikk og må finne en iskald cola uten sukker.

De sliter veldig i Sverige også nå hører jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Juks  og fanteri ende til annen mente jeg å si.

Nå må jeg spare på dataen. Alt går bare saktere og saktere og jeg bruker opp hele kontantkortet.

God dag videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Du som vet så mye om medisiner, om man tar en overdose av seroquel og vival sovner man stille inn da? Eller får man kramper osv? 

Det vet du at jeg ikke kan svare på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta kontakt med sykepleier, fastlegen eller psykiater for å få hjelp, klarer du ikke å kontakte de selv så kan du få mannen din til å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fionys skrev:

Du bør ta kontakt med sykepleier, fastlegen eller psykiater for å få hjelp, klarer du ikke å kontakte de selv så kan du få mannen din til å gjøre det. 

Jeg er enig. Du må endelig har det litt bedre. Be mannen din om det. Sånn at han kan formiddle litt og at du få riktig dosert medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
52 minutter siden, Fionys skrev:

Du bør ta kontakt med sykepleier, fastlegen eller psykiater for å få hjelp, klarer du ikke å kontakte de selv så kan du få mannen din til å gjøre det. 

Jeg snakket med sykepleieren i dag og han tok meg på alvor, spurte om jeg trengte innleggelse. Men har ikke lyst å legge meg inn heller, spurte om jeg ville psykiateren skulle ringe neste uke. Men jeg sa nei. Det er tunge tanker i en tung tid,andre hadde sikkert taklet det bedre enn meg. Men om jeg legger meg inn blir jeg jo borte, må være tilgjengelig her. Men har det tungt nå og det er nok normalt å ha lyst å sovne stille inn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
33 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg er enig. Du må endelig har det litt bedre. Be mannen din om det. Sånn at han kan formiddle litt og at du få riktig dosert medisin. 

Tror ikke medisiner kan ordne dette. Det er min sønn og svigerdatter som går fra hverandre, og da er mitt barnebarn den lidende. Og BV er heller ikke helt gode, mye å tenke på. Hun tar barnebarnet med seg og flytter til en annen plass, jeg burde takle dette bedre enn jeg gjør. Men det i tilegg til at jeg sliter psykisk selv tar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men jeg tar de medisiinene jeg får nå for min del. Tror de er mere obs mot feilmedisinering i våre dager. Håper iallefall. Så leit å høre om barnebarnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg tar de medisiinene jeg får nå for min del. Tror de er mere obs mot feilmedisinering i våre dager. Håper iallefall. Så leit å høre om barnebarnet ditt.

Tar medisinene mine jeg også,tar jo bare seroquel og latuda..og vival da så er ikke akkurat overmedisinert. Ja leit det med barnebarnet og co,men det er jo sånt man burde takle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei Jeg mener ikke det. Mer enn naturlig å reagere. Medisiner vet jeg så godt som null om utover at de ikke må blandes med alkohol. Men man kan vel spørre legen om det er greit å ta litt til en bedre middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Maggie55 skrev:

Nei Jeg mener ikke det. Mer enn naturlig å reagere. Medisiner vet jeg så godt som null om utover at de ikke må blandes med alkohol. Men man kan vel spørre legen om det er greit å ta litt til en bedre middag.

Ja det er vel naturlig å reagere. En bedre middag spiser jeg uten å spørre noen lege om det,de skal ikke styre alt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Beklager. Jeg mente bare at det er mange som ser annerledes på det å nyte alkohol sammen med en middag.

Ditt barnebarn høres ut som mye hjelpeløs i en vanskelig situasjon for hele familien deres. Mer en viktig enn noensinne at du er til stede i livet deres. Det er ikke alltid man trenger å si og bidra så mye. Kanskje nok at de vet at du finnes til. Tror jeg. Spesielt med din trosdimensjon som du formidler så bra til oss.

Men jeg svarer utfra det bare at det er ikke alt som er greit for meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...