Gå til innhold

Brev fra psykiater til fastlege-haster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

har min psykiater lov å sende brev til min fastlege hvor ingenting stemmer med virkeligheten?

hun har bed meg lese igjennom og jeg har gitt nedskjeringane, men hun nekter å forandre noe.

Anonymkode: dcc92...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun har lov til å sende sin versjon av virkeligheten. Du har lov til å sende din versjon.

Hvis du mener at psykiateren skriver noe der ingenting stemmer med virkeligheten, er det grunn til å mistenke at minst en av dere har en psykose.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, kupton skrev:

Ja, hun har lov til å sende sin versjon av virkeligheten. Du har lov til å sende din versjon.

Hvis du mener at psykiateren skriver noe der ingenting stemmer med virkeligheten, er det grunn til å mistenke at minst en av dere har en psykose.

Haha, ja skjønner at det tolkes slik. Hadee håpet å slippe å gå i detalj.

men ok

feks, hennes fagfelt er traumer/ for lite omsorg i barndommen. Ikke det jeg sliter med.

jeg har reel smerteproblematikk etter fire operasjon, og flere i vente.

hun skriver blant annet at jeg har smerter grunnet barndom!

jeg byttet lege en gang, så tilbake til gamle legen, der skriver hun at jeg omtrent hater henne, vil ødelegge mitt forhold til legen og videre behandling.

byttet forøvrig lege grunnet at hun mente at jeg hadde en personskade sak. Men så forsvant støtten der.

Skrevet

Du får si til fastlegen at

1. Hennes årsaksforklaringer er tatt fritt ut av hennes eget hode.

2. At du vurderer å slutte fordi en slik psykiater ikke kan hjelpe deg.

Skrevet

Det som er litt morsomt er at hvis du drøfter en avansert medisinsk problemstilling med fem legespesialister innen ulike fagfelt, så kan du ende opp med fem forklaringer og diagnoser. Derfor er det viktig at fastlegen holder ting i system. 

Jeg tviler på at en psykiater ikke først og fremst leter blant psykiske lidelser som årsak til problemene. Jeg synes det er greit at vedkommende skriver sin vinkling av det til fastlegen din, så får han vurdere videre.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, kupton skrev:

Takk, har allerede gitt bedskjed at jeg ikke ønsker å gå der lengre.

kunne bare ønske at det var noen regler som hindret henne i å kunne få lov til å sende det brevet, og holde på slik.

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det som er litt morsomt er at hvis du drøfter en avansert medisinsk problemstilling med fem legespesialister innen ulike fagfelt, så kan du ende opp med fem forklaringer og diagnoser. Derfor er det viktig at fastlegen holder ting i system. 

Jeg tviler på at en psykiater ikke først og fremst leter blant psykiske lidelser som årsak til problemene. Jeg synes det er greit at vedkommende skriver sin vinkling av det til fastlegen din, så får han vurdere videre.

Akkurat her er jeg uenig med deg. Jeg har sett så mange skumle eksempler på behandlere som har vært påståelige om årsaksforhold - og de "rettroende" "traumeterapeutene" er for tiden de verste.

Skrevet
17 minutter siden, kupton skrev:

Akkurat her er jeg uenig med deg. Jeg har sett så mange skumle eksempler på behandlere som har vært påståelige om årsaksforhold - og de "rettroende" "traumeterapeutene" er for tiden de verste.

Det skjønner jeg, men jeg ville bare illustrere noe fra mine egne opplevelser, å gå med problemstilling brystsmerter til en kardiolog og en psykiater gir opphav til litt ulike teorier og utredninger 🙂 

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Psykologer med 5-6 års praksis er de skumleste. Akkurat nok erfaring til at de begynner å tro på sine egne bastante årsaksforklaringer men ikke nok erfaring til å erkjenne at de kan ta feil. Bland dette med feil type personlighet så har du oppskriften på "velmenende" maktmisbruk mot ressurssvake mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 19.57, kupton skrev:

Helt enig m deg!!!! Dette jeg sliter med terapeuten, og vil vekk!

bare så synd at d er så vanskelig å få ny, en som jobber utenfor dps m avtale

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 21.41, Bergogdal skrev:

Psykologer med 5-6 års praksis er de skumleste. Akkurat nok erfaring til at de begynner å tro på sine egne bastante årsaksforklaringer men ikke nok erfaring til å erkjenne at de kan ta feil. Bland dette med feil type personlighet så har du oppskriften på "velmenende" maktmisbruk mot ressurssvake mennesker.

Hahahaha, her beskriver du min psyk i dag! Aldri følt meg så overkjørt. Og det er Hendens praktisk. Ikke nok erfaring og har bestemt sin retning og der skal alle passe inn.

jada, brevet er nå sendt uten at mine merknader er hensynstatt.

hvordan skal jeg klare å få legen på min side nå?

føler det er så lett for fastlegen og stole mer på psyk, de har jo utdanningen.....

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 18.02, kupton skrev:

Takk Kupton 

kan du svare meg/ hjelpe meg m følgende:

jeg sa til min fastlege før ferien flere ganger at jeg ønsket å slutte

hennens svar, ja men er jo så mange som har prøvd å hjelpe deg... har sagt det før

har vært i dps systemet i to år og blitt feilmedsineret, bråkuttet, vært uten behandler og hatt en psykolog som også var på dette traume fra barndommen... nesten så man føler man må lyge på seg traume for å gå i behandling.

hvordan kan jeg få min fastlege til å skjønne dette?

sliter med en rar type angst(eplsiaktig og redd rare ting) og depresjon etter masse feilmedisinering, har historien min på nick.

har søkt meg til fred Holsten 

har også lest at Andreas Lund skal være flink, disse to var nevnt i en tråd fra nhd en gang.

trenger å komme til en ekspert nå, få hodet og kropp igjen(ufrivillig risting)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...