Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt det bra denne mnd. Det har vært for mye til meg som har skjedd,  og jeg er sliten. Jeg tåler veldig lite og blir lei meg for lite. Tolker kritikk som negativ kritikk, feiltolker andre og har et negativt syn på meg selv. Merker at folk er lei av meg og sint på meg. Mitt syn på meg selv blir stadig mer negativt. Var til frisør idag og var kvalm fordi jeg måtte sitte foran speilet og se meg selv. Jeg er på jobb om dagene, men jeg er sliten. Kan det være forløper til depresjon siden jeg har hatt det slik i flere uker nå og det ikke går over? Jeg har sluttet på en medisin som jeg slurvet med å ta, så ingen hensikt i å ta den lenger, kan det være derfor? Wellbutrin. Bruker lamictal fast for tilbakevendende depressiv lidelse.

Anonymkode: 84482...337

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Har jobbet fullt over ett år uten ferie og har helseplager. Kan være en innvirkning. Slal ha en uke ferie snart, gleder meg til den for å få sove ut. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt det bra denne mnd. Det har vært for mye til meg som har skjedd,  og jeg er sliten. Jeg tåler veldig lite og blir lei meg for lite. Tolker kritikk som negativ kritikk, feiltolker andre og har et negativt syn på meg selv. Merker at folk er lei av meg og sint på meg. Mitt syn på meg selv blir stadig mer negativt. Var til frisør idag og var kvalm fordi jeg måtte sitte foran speilet og se meg selv. Jeg er på jobb om dagene, men jeg er sliten. Kan det være forløper til depresjon siden jeg har hatt det slik i flere uker nå og det ikke går over? Jeg har sluttet på en medisin som jeg slurvet med å ta, så ingen hensikt i å ta den lenger, kan det være derfor? Wellbutrin. Bruker lamictal fast for tilbakevendende depressiv lidelse.

Ja det kan være pga. medisinslurv. Høres ut som begynnende depresjon. 

Anonymkode: 79a91...9ab

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan være pga. medisinslurv. Høres ut som begynnende depresjon. 

Anonymkode: 79a91...9ab

Ok. Takk for svar. 

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg blir fort dårlig om jeg roter med å ta medisinene mine. To ting som hjelper meg:

1. Ha en type ordning som heter multidose. Fastlegen din (eller psykiater/annen spesialist) sender inn et kort hvor det står hva du bruker, og dosering. Man får dette ferdigpakket på en rull med poser der enkeltdosene er pakket. Så kan man rive av etter hvert som man tar medisinene. Man kan få for 14 ager eller fire uker. Hvis hjemmesykepleien kan levere til deg, slippre du å betale annet enn egenandel som for andre blåresepter + litt for selve pakkejobben. Superpraktisk for meg.

2. Jeg har fire tider på dagnet hvor jeg skal ta div. medisin. Det glemmer jeg lett, så jeg har lagt inn allarm på telefonen for de aktuelle klokkeslettene.

Enkle og virksome tiltak for meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...