Gå til innhold

Fra ciplarex til Brintellix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

har gått fra 10 mg ciplarex.

to dager uten noe, til oppstart Brintellix 5 mg i dag/ kveld.

har forferdelige lyn i hode og får ikke sove.

kan det være lurt å ta 5 mg Brintellix til?

2. Sliter med gad, panikk angt(hatt etter slutt på antidep som har virkning mot dette). Men mest redd TV, skog og fly type innestengt ikke at d skal styrte, rare ting.....Vil Brintellix hjelpe meg? 

Har lyrica jeg kan bruke i tillegg foreløpig ...

muligens snakk en del om å få lamictal....det er vel litt det samme som lyrica....epilepsi medsin...?

på forhånd takk

ciplarex gav for stor vektøkning og tett nese og virkning poopet ut etter maaaange års bruk.

Anonymkode: b2bfd...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Bivirkningene er som forventet når du slutter brått med SSRI og venter såpass lenge før noe annet settes inn og i tillegg i så lav dose.

2. Brintellix er i all hovedsak et middel mot depresjon - ikke angst. Med de "angster" du beskriver, synes jeg du skal diskutere med legen din om en liten dose antipsykotika kunne være på sin plass.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2018 den 23.48, kupton skrev:

1. Bivirkningene er som forventet når du slutter brått med SSRI og venter såpass lenge før noe annet settes inn og i tillegg i så lav dose.

2. Brintellix er i all hovedsak et middel mot depresjon - ikke angst. Med de "angster" du beskriver, synes jeg du skal diskutere med legen din om en liten dose antipsykotika kunne være på sin plass.

Bør jeg stå på 10 på brintelix 

sliter fremdeles m lyn i hodet

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg stå på 10 på brintelix 

sliter fremdeles m lyn i hodet

Tåler desverre dårlig antipsykotika, prøvd quterapine, Nozinan, Fluanxol, truxal

blit flere ganger innlagt grunnet ekstra pyrimidale virkninger.

grunnen til to dager uten ciplarex, var at jeg ble syk så kastet opp alt av tabeletter...

men kanskje de lå i kroppen ikke vet jeg.

alt kom opp og ut....hehe

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2018 den 23.48, kupton skrev:

Grunnen til at jeg nå søker brintelix er at jeg må gå på smertestillende, som må kunne virke

samt kan ikke ha noen som gir vektøkning.

vet ikke om noen andre som også hjelper på angst.

beklager alle spørsmål, men står alene.

en psyk som har gitt meg opp og sagt, velg hva du vil...

venter på å komme til ny, men trenger medisinsk hjelp i mellomtiden, så jeg overlever....

Skrevet

Jeg har ikke lv til å si noe om doser her, men kan si så mye som at vanlig begynnerdose er 10 mg, og at de fleste bruker 10-20 mg.

Fikk du ekstrapyramidale symptomer av så lite som Fluanxol 3 mg døgndose?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kupton skrev:

Jeg har ikke lv til å si noe om doser her, men kan si så mye som at vanlig begynnerdose er 10 mg, og at de fleste bruker 10-20 mg.

Fikk du ekstrapyramidale symptomer av så lite som Fluanxol 3 mg døgndose?

Ja desverre:(:(:(:(:(

gikk bra i starten, men den kan vel bare brukes i 3 mnd før man får irreversible ufrivillige ristinger?

har to beroligende jeg kan ta for dagen

har innvilget blå resept på lyrica, tenker at det må være bedre å ta den.

smerteproblematikk her også. Nerveskader m.m.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...