Gå til innhold

Er det greit å spørre om hastetime hos legen pga dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har kun sovet 2-3 timer i kanskje en uke nå. Har sovet ganske dårlig (5 timer ca) før dette, men nå er jeg så ødelagt av søvnmangelen at jeg ikke takler det lenger. På grunn av jobb må jeg stå opp klokken 6 om morgenen, og jeg er rett og slett helt ødelagt. Føler jeg kommer til å svime av på jobb, er kvalm og fullstendig utmattet. Legger meg på sofaen med en gang jeg kommer hjem, fordi jeg er ute av stand til å gjøre noe annet. Jeg er selvsagt veldig trøtt når jeg legger meg, men har såpass mye tankekjør at jeg ikke sovner, eller jeg sovner etter en stund men jeg våkner med en gang igjen. Kan jeg be om hastetime hos fastlegen grunnet dette? Hadde virkelig trengt noen sovepiller for å i hvert fall få litt søvn fram til ferien min begynner om 10 dager (jobber i helgen også). Har tidligere fått sovepiller (ca 10 stk av et b-preparat). For å komme ovenpå. Men er det greit å be om hastetime?

Anonymkode: 3bbbc...3d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har kun sovet 2-3 timer i kanskje en uke nå. Har sovet ganske dårlig (5 timer ca) før dette, men nå er jeg så ødelagt av søvnmangelen at jeg ikke takler det lenger. På grunn av jobb må jeg stå opp klokken 6 om morgenen, og jeg er rett og slett helt ødelagt. Føler jeg kommer til å svime av på jobb, er kvalm og fullstendig utmattet. Legger meg på sofaen med en gang jeg kommer hjem, fordi jeg er ute av stand til å gjøre noe annet. Jeg er selvsagt veldig trøtt når jeg legger meg, men har såpass mye tankekjør at jeg ikke sovner, eller jeg sovner etter en stund men jeg våkner med en gang igjen. Kan jeg be om hastetime hos fastlegen grunnet dette? Hadde virkelig trengt noen sovepiller for å i hvert fall få litt søvn fram til ferien min begynner om 10 dager (jobber i helgen også). Har tidligere fått sovepiller (ca 10 stk av et b-preparat). For å komme ovenpå. Men er det greit å be om hastetime?

Anonymkode: 3bbbc...3d9

Ja.

Anonymkode: b8b18...504

motorPrøysen
Skrevet

Ja, det syns jeg er ok. Og det er i hvert fall mye bedre å be om hastetime hos fastlegen enn å dra på legevakten med et slikt problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig han skriver ut en tipakning til deg uten time også, ettersom du har fått tilsvarende tidligere. Gjerne kombinert med en oppfølgingstime etter ferien? Ring legekontoret og hør hva de foreslår/har kapasitet til. 

Anonymkode: c99ab...a00

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...