GÃ¥ til innhold

Erfaringer med Ambulant Team??😊

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Kvitr skrev:

Hvordan erfaring har du med Ambulant Team??

Jeg har bare gode erfaringer med dem. Snakket med dem i går for mine paranoide tanker og opplevelser.. De kan man ringe uansett hva det skulle være.

Her jeg bor, kan man ikke ringe/ta kontakt med AAT uten henvisning fra lege/behandler først. Og det skal være alvorlig. For som de selv sier; "dette er ikke et lavterskeltilbud". 

Men de gangene jeg har vært i kontakt med dem så har det hjulpet. To ganger har de lagt meg inn. (Ja, for her jeg bor er det AAT som kan legge inn folk, og ikke f.eks. fastlegen eller legevakt. Alt slikt må gå gjennom AAT)

Og to ganger har det hjulpet med kun samtaleoppfølging hjemme over en kortere periode.

Anonymkode: c9026...310

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor, kan man ikke ringe/ta kontakt med AAT uten henvisning fra lege/behandler først. Og det skal være alvorlig. For som de selv sier; "dette er ikke et lavterskeltilbud". 

Men de gangene jeg har vært i kontakt med dem så har det hjulpet. To ganger har de lagt meg inn. (Ja, for her jeg bor er det AAT som kan legge inn folk, og ikke f.eks. fastlegen eller legevakt. Alt slikt må gå gjennom AAT)

Og to ganger har det hjulpet med kun samtaleoppfølging hjemme over en kortere periode.

Hørtes jo rart ut.

Her jeg bor så er ambulant team et lavterskel tilbud for alle. Selv pårørende kan ringe for støttesamtaler. AAT har lagt meg inn 1 gang ellers så ringer jeg bare mellom 10 og 22 om jeg har behov for å snakke.

FjellOgDalar

Jeg har besøk fra ambulant team innen diviassjon psykisk helse. Det er ikke en akuutt-tjeneste; man får en primær og en sekundær kontakt. Hva disse hjelper en med er varierende etter hvilke behov man har. For meg er det koordinering av tjenester, utlevering av medisiner. De tar og kontakt med relevante mennesker om de blir bekymret for meg. For ettre hvert har vi en veldig tillit til hverandre. Av og til har de vært med på legeavtaler. Av og til hejlper det bare at det en person kommer inno og prater litt. Så de kan hjelpe med mye forskjellig. Det har hendt en gang at jeg fikk tildelt en kontakt jeg ikke eide kjei med etter den jeg hadde gikk av med pensjon, men det var et problem vi følte gjensidig på så det var ikke vanskelig å få bytte. Nå er jeg veldig fornøyd med kontaktene jeg har der.

Tjenester som AAT, psykiatriisk akutt-team mv. kommer nok under en annen paraply. Før kunne man i mi n kommune kontakte disse til et stykke ut på kvelden på helt eget initiativ. Da kunne de komme hem til deg, eller man kunne lage avtaler om å møtes på kontoret deres i kontortida - holdt til samme sted som DPS-pol. Så kom Mr og Ms Omorganisator og fant ut at nå skulle hele greia flyttes opp til DPS døgn. Og ikke nok med det, så krevdes det henvisning fra lege, det være seg fastlege eller legevakt for å få kontakt. Dette er det ingen som liker har jeg inntrykk av. I alle  fall ikke brukere, og en de fastleger har jeg inntrykk av at mener det legger unødvendig mye press på dem. Og jeg kan si for meg selv at jeg ikke har vært i kontakt med dem en eneste gang etter denne omorganiseringen. Det var ansatte i akutt-teamet som virkelig beklaget at det var blitt sånn, og at de helst så at det burde være en instans som ikke skulle være mer krevende en en telefon å få tak i.

Endret av FjellOgDalar
AnonymBruker

Så kom Mr og Ms Omorganisator og fant ut at nå skulle hele greia flyttes opp til DPS døgn. Og ikke nok med det, så krevdes det henvisning fra lege, det være seg fastlege eller legevakt for å få kontakt. 

Nemlig!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...