Gå til innhold

Kupton. Et lite spm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det du skrev om selvmord at det eneste man kan generalisere er at personer som tar selvmord har slitt over lang tid og mistet håpet.. Gjelder dette stortsett alle som tar selvmord? Har en i familie (ikke så nær) som tok sitt liv i alkoholpåvirket tilstand. De etterlatte nekter fullstendig at denne personen har slitt med seg selv.. Og at dette 100% kom som lyn fra klar himmel. Jeg er nå mer tvilende angående dette og ser nå i hvertfall mange sårbarhetstrekk fra hans/hennes barndom/ungdom.

Anonymkode: 1c4a6...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Til alle "regler" vil det alltid finnes noen unntak. 2. Jeg tror de aller fleste "lyn fra klar himmel" var ekstremt gode til å skjule sine vansker i livet. 3. Pårørende etter selvmord sliter ofte med skyld. Hva kunne vi gjort annerledes? Da kan det være godt å overbevise hverandre om "lyn fra klar himmel". Jeg ser ingen grunn til å korrigere deres forståelse selv om vi andre klart ser andre ting.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, kupton skrev:

1. Til alle "regler" vil det alltid finnes noen unntak. 2. Jeg tror de aller fleste "lyn fra klar himmel" var ekstremt gode til å skjule sine vansker i livet. 3. Pårørende etter selvmord sliter ofte med skyld. Hva kunne vi gjort annerledes? Da kan det være godt å overbevise hverandre om "lyn fra klar himmel". Jeg ser ingen grunn til å korrigere deres forståelse selv om vi andre klart ser andre ting.

Takk for svar. Grusomt er det nå uansett..

Anonymkode: 1c4a6...495

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...