AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Skrevet 26. juli 2018 Det du skrev om selvmord at det eneste man kan generalisere er at personer som tar selvmord har slitt over lang tid og mistet håpet.. Gjelder dette stortsett alle som tar selvmord? Har en i familie (ikke så nær) som tok sitt liv i alkoholpåvirket tilstand. De etterlatte nekter fullstendig at denne personen har slitt med seg selv.. Og at dette 100% kom som lyn fra klar himmel. Jeg er nå mer tvilende angående dette og ser nå i hvertfall mange sårbarhetstrekk fra hans/hennes barndom/ungdom. Anonymkode: 1c4a6...495 0 Siter
kupton Skrevet 26. juli 2018 Skrevet 26. juli 2018 1. Til alle "regler" vil det alltid finnes noen unntak. 2. Jeg tror de aller fleste "lyn fra klar himmel" var ekstremt gode til å skjule sine vansker i livet. 3. Pårørende etter selvmord sliter ofte med skyld. Hva kunne vi gjort annerledes? Da kan det være godt å overbevise hverandre om "lyn fra klar himmel". Jeg ser ingen grunn til å korrigere deres forståelse selv om vi andre klart ser andre ting. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Skrevet 26. juli 2018 17 minutter siden, kupton skrev: 1. Til alle "regler" vil det alltid finnes noen unntak. 2. Jeg tror de aller fleste "lyn fra klar himmel" var ekstremt gode til å skjule sine vansker i livet. 3. Pårørende etter selvmord sliter ofte med skyld. Hva kunne vi gjort annerledes? Da kan det være godt å overbevise hverandre om "lyn fra klar himmel". Jeg ser ingen grunn til å korrigere deres forståelse selv om vi andre klart ser andre ting. Takk for svar. Grusomt er det nå uansett.. Anonymkode: 1c4a6...495 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.