Gå til innhold

Vanskelige jobbforhold og angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått rundt med kronisk angst ganske lenge. Legen mener at det gjelder å forsøke å stresse ned , og dermed vil angsten gi seg. Han mener det er unødvendig å behandle angsten. 

Jeg jobber 50 prosent. Egentlig altfor lite. Men jeg sliter fryktelig med at jeg mister fullstendig energi på fritiden pga jobben mest av alt. 

Jeg får ufattelig mye pes og stress av en ansvarlig leder på min avdeling. Hun kritiserer meg for et eller annet, og er ganske sur hver gang hun ser meg. Hun er ikke slik mot de andre. Jeg ser tydelig forskjellsbehandling. Jeg jobber sjelden med henne men det er ufattelig vanskelig når det skal være sånn. Jeg får veldig angst og blir distré og stresset av henne. Hun sier støtt og stadig : advarsel nå må du skjerpe deg sånn og sånn... Sånn har hun holdt på i årevis så ganske stressende. Hun er ganske sur og hissig i tonen. Jeg ofrer mye for jobben og forsøker så godt jeg kan. Jeg pleier å si ja til alle ekstravakter men nå har jeg begynt med å si nei pluss se etter ny jobb fordi jeg føler at jeg blir ødelagt psykisk av å ha det slik. 

Har dere noen råd i en slik situasjon? 

Anonymkode: cb658...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er legen som bestemmer om du trenger å behandle angsten. Om han ikke vil gi deg medisiner, så kan han uansett sende henvisning til psykolog/dps. Det er du og en event psykolog som avgjør om den angsten du opplever bør behandles.

Dersom du ønsker behandling med medisiner, ville jeg tatt kontakt med en annen lege, eller en psykiater.

Vedr jobben din, håper jeg du får en ny jobb! Det høres ikke greit ut å jobbe der. Noen ganger er det dessverre slik, at det er letter å gå selv, enn å få andre til å endre adferd. Men om du våger, burde du absolutt fortelle sjefen din hvordan hun får deg til å føle deg. Det kan jo komme noe positivt ut av det?

Ønsker deg lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, usikker skrev:

Jeg tenker at det ikke er legen som bestemmer om du trenger å behandle angsten. Om han ikke vil gi deg medisiner, så kan han uansett sende henvisning til psykolog/dps. Det er du og en event psykolog som avgjør om den angsten du opplever bør behandles.

Dersom du ønsker behandling med medisiner, ville jeg tatt kontakt med en annen lege, eller en psykiater.

Vedr jobben din, håper jeg du får en ny jobb! Det høres ikke greit ut å jobbe der. Noen ganger er det dessverre slik, at det er letter å gå selv, enn å få andre til å endre adferd. Men om du våger, burde du absolutt fortelle sjefen din hvordan hun får deg til å føle deg. Det kan jo komme noe positivt ut av det?

Ønsker deg lykke til. 

Takk for svar. 

Jeg sliter med kronisk angst, men den er verre når jeg blir stresset. Den personen på jobben plager meg, og bidrar til å gjøre angsten forsterket. Derfor er det ikke greit å jobbe der. Men jeg kommer til å si nei til ekstravakter dersom jeg må jobbe rundt henne, og heller bruke tiden på å søke jobb. Jeg har forsøkt å pratet med henne om det før. Har tatt det videre opp med ledere over henne. Det bedret seg i en lengre periode, men nå er hun tilbake igjen i normalen som hun var i. Hun er ganske sur i tonen mot meg. Og det er slitsomt at det skal være sånn. Men jeg må forsøke å komme meg bort fra slike forhold. Jeg kan ikke påta meg for mye vakter med henne for det knekker helsen min. 

Takker så mye for gode råd. 

Anonymkode: cb658...969

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...