AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Er det noen her som har noen kunnskap om stoffskifte, overdosering og lignende? For å gjøre en lang historie kort. Har hypotyreose - lavt stoffskifte. Hatt det i mange år og tar levaxin. Har aldri tatt for mye. Så har jeg fått det vanskelig, jeg har gjort dumme ting som jeg ikke helt klarer å stoppe. Jeg tar for store mengder levaxin hver dag. Jeg skal ta blodprøver snart og lurer på hva legen kan finne på å gjøre? Hvor skadelig er det? Jeg vet at det kan gå utover hjertet over tid, men over hvor lang tid? Det jeg merker er at pulsen kan bli veldig høy. På det høyeste ca 160 ved hvile. Nå er den aldri lavere enn 80 og normalt har jeg puls på mellom 50-60. Jeg vil slutte med dette, men klarer ikke Men jeg vil ikke ha innleggelse heller. Jeg er nok litt løsere i magen og. Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har noen kunnskap om stoffskifte, overdosering og lignende? For å gjøre en lang historie kort. Har hypotyreose - lavt stoffskifte. Hatt det i mange år og tar levaxin. Har aldri tatt for mye. Så har jeg fått det vanskelig, jeg har gjort dumme ting som jeg ikke helt klarer å stoppe. Jeg tar for store mengder levaxin hver dag. Jeg skal ta blodprøver snart og lurer på hva legen kan finne på å gjøre? Hvor skadelig er det? Jeg vet at det kan gå utover hjertet over tid, men over hvor lang tid? Det jeg merker er at pulsen kan bli veldig høy. På det høyeste ca 160 ved hvile. Nå er den aldri lavere enn 80 og normalt har jeg puls på mellom 50-60. Jeg vil slutte med dette, men klarer ikke Men jeg vil ikke ha innleggelse heller. Jeg er nok litt løsere i magen og. Anonymkode: e1367...8f5 Jeg har ingen kunnskap om det du spør om og jeg vet heller ikke hva legen kommer til å gjøre, men jeg lurer på hvorfor du tar for store mengder levaxin? Anonymkode: d95fc...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Legen ta blodprøver og kan se hvor høy dose du kan ta. Når verdiene er veldig høyt få du mindre dosering. Kanskje legen kan mistenke at du tatt mer enn vannlig men hvet ikke sikkert. Jeg leste at det kan vare farlig men husker ikke mer detailer. Anonymkode: 61e11...563 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Som selvskading Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Det er ikke gunstig å gå på unødvendig høye doser nei. Det er jo derfor man sjekker det en eller to ganger i året. Da har man vel samme risk for sykdom som personer med hypertyreose . Anonymkode: 9cd36...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Du bør øyeblikkelig slutte. å ta for mye... NHI sier dette om overdosering av Levaxin: Alvorlige bivirkninger av overdosering er hjerteproblem (flimmer, rytmeproblem og hjertesvikt). Ved langvarig for høy dose tyreoideahormon ser man benskjørhet, og det er risiko for demens og forkortet livslengde. Anonymkode: 9cd36...d8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har noen kunnskap om stoffskifte, overdosering og lignende? For å gjøre en lang historie kort. Har hypotyreose - lavt stoffskifte. Hatt det i mange år og tar levaxin. Har aldri tatt for mye. Så har jeg fått det vanskelig, jeg har gjort dumme ting som jeg ikke helt klarer å stoppe. Jeg tar for store mengder levaxin hver dag. Jeg skal ta blodprøver snart og lurer på hva legen kan finne på å gjøre? Hvor skadelig er det? Jeg vet at det kan gå utover hjertet over tid, men over hvor lang tid? Det jeg merker er at pulsen kan bli veldig høy. På det høyeste ca 160 ved hvile. Nå er den aldri lavere enn 80 og normalt har jeg puls på mellom 50-60. Jeg vil slutte med dette, men klarer ikke Men jeg vil ikke ha innleggelse heller. Jeg er nok litt løsere i magen og. Anonymkode: e1367...8f5 Akkurat en slik ting mener jeg det bare er snakk om å ta seg sammen. Jeg har ingen tro på at du ikke klarer å slutte. Anonymkode: 04e9a...7f0 0 Siter
ISW Skrevet 28. juli 2018 Skrevet 28. juli 2018 Å ha hvilepuls på 160 er livsfarlig. Det tar ikke mange dagene før hjertet utvider seg som følge av volumbelastning og du får hjertesvikt. Det er en rimelig kjip måte å dø. Slutt med det ASAP. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Tusen takk for svar. Jeg har klart å ikke ta i dag, og skal prøve å fortsette å la være å ta det slik. Pulsen min svinger litt, men ligger på rundt 120 samlet sett. Uvant, for en som har en puls på mellom 50-60. Hvis jeg klarer å slutte med dette, og holde meg på vanlig dose, kan hjertet likevel "ta skade" av det? Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har klart å ikke ta i dag, og skal prøve å fortsette å la være å ta det slik. Pulsen min svinger litt, men ligger på rundt 120 samlet sett. Uvant, for en som har en puls på mellom 50-60. Hvis jeg klarer å slutte med dette, og holde meg på vanlig dose, kan hjertet likevel "ta skade" av det? Anonymkode: e1367...8f5 Levaxin har lang halveringstid, så det tar nok litt tid før pulsen normaliserer seg. Du MÅ ALDRI gjøre dette igjen. Synes optimalt sett du burde dra på en legevakt og få behandling mot tyreotoksikose (b-blokker). Endret 29. juli 2018 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Tusen takk for svar. Ser ut til at du har mye peiling på dette. Jeg tar minipress, egentlig for mareritt, men det er blodtrykkssenkende. Er det det samme som b-blokker? Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Hva er tyreotoksikose? Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Ser ut til at du har mye peiling på dette. Jeg tar minipress, egentlig for mareritt, men det er blodtrykkssenkende. Er det det samme som b-blokker? Anonymkode: e1367...8f5 Nei det er ikke det samme. En betablokker senker pulsen og beskytter hjertet fra overstimuleringen man får ved overdosering av thyroxin. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er tyreotoksikose? Anonymkode: e1367...8f5 Det er en forgiftning med stoffskiftehormoner. Enten som følge av altfor høyt stoffskifte eller tilsiktet eller utilsiktet overdosering av Levaxin. Men jeg synes du skal gå til legen nå og få kvalifisert behandling. Dette er skummelt. Endret 29. juli 2018 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Tusen takk for gode svar. Jeg skal ta kontakt med legen i morgen, også skal jeg også be om ekstra hjelp til å bedre klare å ha kontroll. Jeg har ikke tatt i dag og skal klare å ikke ta noe resten av dagen også, inntil legen i morgen. Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode svar. Jeg skal ta kontakt med legen i morgen, også skal jeg også be om ekstra hjelp til å bedre klare å ha kontroll. Jeg har ikke tatt i dag og skal klare å ikke ta noe resten av dagen også, inntil legen i morgen. Anonymkode: e1367...8f5 Bra. Skulle du bli dårlig eller merke veldig uregelmessig puls må du til legen raskere 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Tusen takk. Det skal jeg gjøre. Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Hei ISW Har vært hos legen og blodprøvene viser TSH på 0,03 tror jeg og Ft4 på rundt 70 eller noe. Pulsen er svingene. På det meste målt til 140. Ba om å få en sjanse til å ordne dette selv men ble sendt på dps til prøvene er bedre:( Når kan jeg regne med at prøvene blir bedre? Skal ta nye prøver i morgen? Kan de allerede da vise bedring? Vil veldig gjerne hjem:( Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei ISW Har vært hos legen og blodprøvene viser TSH på 0,03 tror jeg og Ft4 på rundt 70 eller noe. Pulsen er svingene. På det meste målt til 140. Ba om å få en sjanse til å ordne dette selv men ble sendt på dps til prøvene er bedre:( Når kan jeg regne med at prøvene blir bedre? Skal ta nye prøver i morgen? Kan de allerede da vise bedring? Vil veldig gjerne hjem:( Anonymkode: e1367...8f5 Spør de som jobber der du er innlagt. Anonymkode: 04e9a...7f0 0 Siter
ISW Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei ISW Har vært hos legen og blodprøvene viser TSH på 0,03 tror jeg og Ft4 på rundt 70 eller noe. Pulsen er svingene. På det meste målt til 140. Ba om å få en sjanse til å ordne dette selv men ble sendt på dps til prøvene er bedre:( Når kan jeg regne med at prøvene blir bedre? Skal ta nye prøver i morgen? Kan de allerede da vise bedring? Vil veldig gjerne hjem:( Anonymkode: e1367...8f5 Hei. Det er to sider av denne saken. Rent somatisk tenker jeg du er godt på rett vei om 2-3 dager mht stoffskifteprøvene dine, og om 7-10 dager vil jeg tro stoffskiftet ditt er ganske normalt. Det som for meg er en større bekymring er hva som skal til for at dette aldri skjer igjen. Her må jeg innrømme at jeg ikke har noe godt svar, det må DPS hjelpe deg med. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Tusen takk for svar. Håper så inderlig at det går fort for vil så gjerne hjem. De sier jeg skal få dra hjem når det er bedring men det må vel vises allerede i morgen vel? 1 døgn uten? Du har rett i at jeg har en jobb å gjøre med å klare å la være å gjøre dette igjen. Når trykket blir for stort inni meg så gjør jeg dumme ting. Men trodde ikke det skulle bli så styr... Anonymkode: e1367...8f5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.