Gå til innhold

Hvordan ser friske på psykiatriske pasienter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bitt meg merk i att folk virker å ha fordommer som att alv. psyk syke er farlige og att angstfolk bare kan ta seg sammen osv. Og att politiet synes psykiatri oppdrag er noe dritt. Er det sånn?

Jeg mistenker att jeg blir mislikt som snål og rar, det har jeg nemlig altid fått høre. På barneskolen var jeg nesten venneløs, det bedret seg litt i ungdommen, men så ble jeg enda snålere. Fy faen du er snål ass hørte jeg mye. Tipper mange vet att jeg er schizofren og ufør nå. Av de få jeg kjente.

Merker mye dårlige holdninger. Dette kolliderer voldsomt med den service man blir møtt av på DPS og slike ting. Det er nok bare psykiske helsearbeidere som har evnen til å se mennesket bak sykdommen. Ellers er det mange fordommer. Mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om....

Da andre folk fortiden kun er hindringer på veien hjem.

Anonymkode: f4032...ebd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bitt meg merk i att folk virker å ha fordommer som att alv. psyk syke er farlige og att angstfolk bare kan ta seg sammen osv. Og att politiet synes psykiatri oppdrag er noe dritt. Er det sånn?

Jeg mistenker att jeg blir mislikt som snål og rar, det har jeg nemlig altid fått høre. På barneskolen var jeg nesten venneløs, det bedret seg litt i ungdommen, men så ble jeg enda snålere. Fy faen du er snål ass hørte jeg mye. Tipper mange vet att jeg er schizofren og ufør nå. Av de få jeg kjente.

Merker mye dårlige holdninger. Dette kolliderer voldsomt med den service man blir møtt av på DPS og slike ting. Det er nok bare psykiske helsearbeidere som har evnen til å se mennesket bak sykdommen. Ellers er det mange fordommer. Mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om....

Da andre folk fortiden kun er hindringer på veien hjem.

Anonymkode: f4032...ebd

De ser ned på dem, og hevder det bare er å ta seg sammen for å bli frisk. Jeg liker ikke folk. Med god grunn.

Anonymkode: 62518...816

AnonymBruker
Skrevet

Tror de mangler noe alvorlig. Etikk og moral kan være så mangt.

Anonymkode: 52fed...8b6

stjernestøv
Skrevet

Jeg og fikk høre mye "Du er så rar, du er helt gal". Det var ikke noe særlig å høre i ung alder,tipper de vet jeg er ufør pga psykiske ting. Ser vel på meg som rar i dag og, mange fordommer ute og går. 

Skrevet

De er en grunn at jeg ventet lenge for å søke hjelp. Mennesker som er frisk forstår ikke hvordan det er å har psykiske sykdommer. De tenker det kan kureres som en grippe.

Skrevet

Psykisk syk kan være så mye og dessverre er det slik at det kan være vanskelig å forholde seg til enkelte personer med psykiske lidelser, men slik er det jo også med de som er friske. I mine dårlige perioder så er det vanskeligere for familie og venner å forholde seg til meg, jeg blir mer "lukket", inaktiv og de kan egentlig ikke hjelpe meg på annen måte enn å være der for meg. Tror jeg er utrolig heldig med de rundt meg for jeg har aldri blitt møtt med negative holdninger. Har faktisk fått mange positive tilbakemeldinger fra folk fordi jeg er så åpen om problemene mine.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan synes som at det er mangel på kunnskap som gjør det. 

Anonymkode: 78db8...5b3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...