Gå til innhold

Latuda som gammel ap?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er virkelig latuda lik gammel ap? Hva er da vitsen med at det er et nytt ap? Forstår ikke helt logikken. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen henger du deg opp i et tilfeldig utsagn på et nettsted. Har du hørt om kildekritikk? Les på et anerkjent nettsted drevet av nasjonale helsemyndigheter eller et anerkjent universitet.

stjernestøv
Skrevet
29 minutter siden, kupton skrev:

Igjen henger du deg opp i et tilfeldig utsagn på et nettsted. Har du hørt om kildekritikk? Les på et anerkjent nettsted drevet av nasjonale helsemyndigheter eller et anerkjent universitet.

Ok. Leste det jo nett her og ISW har sagt det og. 

Skrevet
35 minutter siden, kupton skrev:

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Leste det jo nett her og ISW har sagt det og. 

Det var ikke helt det jeg sa. Jeg sa at Latuda var et potent stoff som minnet mer om Risperdal og typiske AP enn f.eks Zyprexa og Seroquel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å henge seg opp i slikt? Har du ikke annet å bruke tankene på? 

Anonymkode: cd5d7...795

Skrevet

Min feil. Jeg burde ikke ta opp slike tekniske ting. Hensikten i denne tråden var å illustrere at det er forskjell på AP og at det kan ta tid for å finne den medisinen som balanserer virkning og bivirkning for hver enkelt. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Min feil. Jeg burde ikke ta opp slike tekniske ting. Hensikten i denne tråden var å illustrere at det er forskjell på AP og at det kan ta tid for å finne den medisinen som balanserer virkning og bivirkning for hver enkelt. 

Jeg tror ikke du skal diskutere medisiner med TS. Du har vel fått beskjed om det før. 

stjernestøv
Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var ikke helt det jeg sa. Jeg sa at Latuda var et potent stoff som minnet mer om Risperdal og typiske AP enn f.eks Zyprexa og Seroquel. 

Og når jeg gikk på risperdal la jeg på meg, og sykepleieren sa man legger på seg når man går på risperdal. Jeg likte ikke risperdal. 

stjernestøv
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å henge seg opp i slikt? Har du ikke annet å bruke tankene på? 

Nei jeg vil ikke gå på noe som minner om risperdal og gamle ap. 

stjernestøv
Skrevet
21 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvilke medisin ville du anbefalt meg? Abilify? Har tatt den før men kunne prøvd igjen. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du skal diskutere medisiner med TS. Du har vel fått beskjed om det før. 

Jeg har ikke for vane å ta ordre fra AnonymBruker. Så lenge det ikke er konkrete doseringsråd er det lov å diskutere medisiner her inne.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg har ikke for vane å ta ordre fra AnonymBruker. Så lenge det ikke er konkrete doseringsråd er det lov å diskutere medisiner her inne.

Ok. Det var ingen ordre. Det var noe som har blitt nevnt før her inne, også fra NHD. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det var ingen ordre. Det var noe som har blitt nevnt før her inne, også fra NHD. 

Jeg er enig i at denne gangen ble det noe mistolket, men generelt tror jeg det har en verdi for Stjernestøv at man forklarer litt om medisiner fra et mer vitenskapelig perspektiv enn det hun selv ser på Youtube.  Jeg synes medisiner for henne framstår mystisk og skummelt og jeg ser ingenting galt i å korrigere dette.

Men denne gangen ble det litt for teknisk

stjernestøv
Skrevet

Og hvor mye mat skal man egentlig spise med latuda, over 300 kalorier? Har merket når jeg spiser mye mat til latuda blir jeg dårlig, men ikke når jeg spiser lite mat. Har det noe å si?

Skrevet (endret)
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og hvor mye mat skal man egentlig spise med latuda, over 300 kalorier? Har merket når jeg spiser mye mat til latuda blir jeg dårlig, men ikke når jeg spiser lite mat. Har det noe å si?

Den skal tas med et måltid. Uansett hva du gjør må du være konsekvent, du må ikke ta den vekselvis med eller uten mat, da får du varierende eksponering for medisinen og blir dårlig. Sørg for at det er cirka like mye fett i det du spiser hver gang du tar den

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Den skal tas med et måltid. Uansett hva du gjør må du være konsekvent, du må ikke ta den vekselvis med eller uten mat, da får du varierende eksponering for medisinen og blir dårlig. Sørg for at det er cirka like mye fett i det du spiser hver gang du tar den

Har bare tatt den med mye og lite mat og merker forskjell på det,et lite måltid er jo et knekkebrød og et stort måltid er pizza f.eks. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har bare tatt den med mye og lite mat og merker forskjell på det,et lite måltid er jo et knekkebrød og et stort måltid er pizza f.eks. 

Jeg ville tatt et mellomstort måltid hver gang. Om du ikke er sulten bør du prioritere å få i deg litt fett. F.eks ta litt mye smør på knekkebrødet eller et par ekstra skiver ost. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg ville tatt et mellomstort måltid hver gang. Om du ikke er sulten bør du prioritere å få i deg litt fett. F.eks ta litt mye smør på knekkebrødet eller et par ekstra skiver ost. 

Ok. Jeg driver å slanker meg så jeg bruker ikke smør,men når jeg har sprukket merker jeg mye mer effekt av latuda. Blir trøtt og kvalm også. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Ville det vært bedre å ta det til middag istedenfor kvelds?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...