Gå til innhold

Fremdeles pillefri men...NHD

Anbefalte innlegg

Gjest vesla
Skrevet

Hei

Jeg begynner nå på dag 4 som pillefri.

Dag 3 (igår) var nok noe absinenser.

Jeg gynget noe ved gange, hadde hjertebank, noe økt angst. Dette var for det meste på jobben.

Alt roet seg utover ettermiddagen.

Har det bra nå i skrivende stund uten hjertebank men har litt vondt i armene, spesiellt i høyre.

Er dette absinens?

Og når vil jeg absinensfri ? to uker ? mange uker?

Takknemlig for svar da dette er viktig nå.

Hvis jeg hadde veeeeeeldig behov for en Sobril kan jeg ta en uten å sprekke?

Mvh.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg betviler at det egentlig er abstinenser du har. Sobril 10 mg er det minste en kan ta om en i det hele tatt skal ta noe benzo.

Jeg tror mer på at det er det uvante med å være umedisinert. Fravær av "tryggheten" ved å vite at en har noe "innenbords".

Dette er jeg helt sikker på at du greier.

God tur videre!

Gjest vesla
Skrevet

Jeg betviler at det egentlig er abstinenser du har. Sobril 10 mg er det minste en kan ta om en i det hele tatt skal ta noe benzo.

Jeg tror mer på at det er det uvante med å være umedisinert. Fravær av "tryggheten" ved å vite at en har noe "innenbords".

Dette er jeg helt sikker på at du greier.

God tur videre!

Jeg er nok enig med deg NHD at tanken på at jeg har noe "innabords" gjør meg trygg.

Kanskje 10 mg Sobril virker mer som en Placebo? at legen min visste hva han gjorde.

Jeg er nok så "vekket" på symptomer på abstinenser at jeg enser hver en symptom.

Psyken spiller vel et puss.

Men i begynnelsen av medisineringen av Sobril så merket jeg at den dempet angsten og roet meg ned.

Men som tidligere sagt så har den nok ikke vært så effektiv, jeg merket mer angst enn lindring. Merkelig nok så hadde jeg mer ubehag med to-tre om dagen enn en.

Jeg holdt meg til gjennomsnitt en pr. dag til toppen to hvis mye sosiale sammenhenger.

Jeg er ihvertfall fremdeles pillefri og merker at mosjon hjelper meg litt på vei.

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...