Gå til innhold

Plager etter benzo slutt

Anbefalte innlegg

SleepWalkingMan
Skrevet

Etter å ha brukt benzodiazepiner over lang tid (flere år) og i relativt store doser de siste årene, sluttet jeg i april etter en lengre nedtrapping og har nå  snart vert uten i  fire måneder. Underveis i nedtrapping opplevde jeg mest de psykologiske abstinensene, men nå de siste ukene har jeg slitt med smerter i muskler og ledd samt at jeg er veldig sliten hele tiden. Blir utmattet av nesten ingenting. 

Fastlegen min mener dette ikke har sammenheng med bruken min av benzodiazepiner. Men han finner samtidig ikke noe på alle prøvene han har tatt. Så han sier han ikke kan hjelpe meg med "mine diffuse smerter og plager".

Kan dette være fysiske abstinenser som kommer i ettertid og er det isåfall vanlig?

Håper Kupton eller noe andre kan svare på dette :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, for jeg tror det kan være så veldig individuelt hvordan en reagerer på seponering av benzo etter langvarig bruk med høye doser. Jeg gikk også på benzo i over ti år, med høye nok doser etterhvert, og seponeringen var et helvete på jord for meg både psykisk, fysisk og mentalt. Så jeg fikk det hardt. De sier det ikke skal være mulig, men jeg hadde ikke normalt syn etter flere måneder for eksempel, hadde store fysisker abstinenser, voldsomt med angst og veldig deprimert. Etter et år begynte det å komme seg, men helt bra var jeg ikke før etter 18 mnd, og depresjonen hang fortsatt i en stund etter dette også. Jeg var så fucket opp i hjernen og systemet at det er vanskelig å beskrive. Det vil alltids være mange, leger også. som ikke kjøper min historie. De tror abstinensene gir seg raskt, og det gjør de kanskje for de fleste, men ikke for alle. Jeg var også ekstremt utmattet, men var det hele veien. men jeg kom ut på andre siden til slutt. 

Det kan godt være abstinenser du har, ville latt tiden hjelpe meg så finner du gradvis ut av det, det er stort sett tiden som er din beste venn i denne perioden, og støtte fra de rundt deg. Tror ikke du skal vente deg mye fra helsevesenet, de vet stort sett så lite om dette, hvordan det kan bli etter mange års bruk med høye doser, det er som å spille russisk rulett. Det kan gå bra, noen slipper billig unna, men ikke alle av oss. I dag rører jeg ikke benzo og har ikke gjort det på tolv tretten år, et ferdig tilbakelagt kapitell. Og dit kommer du også, men bestem deg for at nå er det helt slutt. Jeg ønsker deg lykke til, hang in there, og du kommer til å få mye mindre angst enn det du har hatt de siste årene på benzo når alt roer seg, det er belønningen. 

Anonymkode: 3236a...032

AnonymBruker
Skrevet

Benzo er vel kjent for å være ille å slutte med dersom man er avhengig. Så legen til TS tar kanskje lett på det.

Jeg vokter meg vel mot å ta benzo hver dag. Prøver å begrense til 2 dager i uken. Men jeg tar da 2,5 mg rivotril. Og det er jo endel. Men jeg klarte fint å slutte uten plager i 2 år.

Hvis man slutter og får forferdelige plager, er det ikke da like greit å fortsette? Med mindre man får store bivirkninger eller er avhengig av å kunne kjøre bil eller operere maskiner, være veldig våken?

Anonymkode: 38483...6ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...