Gå til innhold

for personlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg jobber på samme plass som min farmor. Jeg og en annen kollega snakket om at det var viktig å ta vare på relasjoner en hadde når en ble gammel, og ikke bare satt ensom på et sykehjem. "Som man reder ligger man" osv. Jeg fortalte da at jeg hadde en svigeroldemor som ikke ville ha stort mye med den ingifte familien og gjøre, og at hun ikke ombestemte seg før det var for sent. Min kollega spurte da om dette dreide seg om min farmors svigermor, hvor jeg svarte ja. Jeg har nå utrolig dårlig samvittighet, jeg vet nesten ikke om jeg klarer å leve med meg selv på grunn av dette. Var dette for personlig, eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 0e874...144

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt det fordi for meg hadde blitt for personlig, men jeg tenker også at slike ting er opp til hver enkelt person å vurdere selv. Du har uansett sagt det nå, så det er jo dessverre lite du kan gjøre med det bortsett fra å prøve å la det gå og ikke tenke mer over det. Gjort er gjort og sagt er sagt.

Anonymkode: ba447...8bd

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg jobber på samme plass som min farmor. Jeg og en annen kollega snakket om at det var viktig å ta vare på relasjoner en hadde når en ble gammel, og ikke bare satt ensom på et sykehjem. "Som man reder ligger man" osv. Jeg fortalte da at jeg hadde en svigeroldemor som ikke ville ha stort mye med den ingifte familien og gjøre, og at hun ikke ombestemte seg før det var for sent. Min kollega spurte da om dette dreide seg om min farmors svigermor, hvor jeg svarte ja. Jeg har nå utrolig dårlig samvittighet, jeg vet nesten ikke om jeg klarer å leve med meg selv på grunn av dette. Var dette for personlig, eller overreagerer jeg?

Jeg hadde helt seriøst ikke reagert engang. 

Anonymkode: 6fef5...205

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ugreit at du forteller om ting din farmor kanskje synes er privat til en felles kollega. Foreslår at du forteller det til din farmor og beklager om hun syntes du ikke skulle ha sagt det. 

Anonymkode: 69bc8...9c9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt ugreit at du forteller om ting din farmor kanskje synes er privat til en felles kollega. Foreslår at du forteller det til din farmor og beklager om hun syntes du ikke skulle ha sagt det. 

Hvorfor det? For å lette sin samvittighet? Er det en reell sjanse for at kollegaen treffer på farmoren?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? For å lette sin samvittighet? Er det en reell sjanse for at kollegaen treffer på farmoren?

Farmoren er jo også en kollega med hun som ble fortalt dette. Hadde jeg vært farmoren, så ville jeg likt å vite om en kollega hadde blitt fortalt såpass personlige ting. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Farmoren er jo også en kollega med hun som ble fortalt dette. Hadde jeg vært farmoren, så ville jeg likt å vite om en kollega hadde blitt fortalt såpass personlige ting. 

La ikke merke til første setning sorry 🙂 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...