Gå til innhold

Når tvang blir til psykose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser en spennende bok som heter Schizo-Obsessive disorder. Og handler om co-morbide tilstander med OCD og schizofreni (også spektrum).. Ett vanlig tegn som skiller schizo-obsessive disorder (altså schizofreni) fra OCD er att obsessioner oppfattes som satt inn. Altså ett Schneideriansk fenomen. Tankeinnsetting. Dette var det som hendte meg da jeg var syk. Jeg trodde Satan satte inn tanker i hodet mitt og att gud avlyttet hodet, og trodde de tankene satan satt inn var min vilje. Så jeg så tegn på dette på bilskilt og bøker/tv ol.

Så selv om jeg ba til gud flere tusen ganger om dagen og hadde masse tvangstanker, så responderte ikke dette på Zoloft, men snarere ble verre. Da jeg fikk antipsykotisk medisin ble jeg gradvis bedre. 

Veldig spennende å lese dette så mange år etter.

Før trodde man att OCD symptomer i schizofreni var ett godt tegn, ett slags forsvarsverk mot psykose. Men dessverre tegner Michael Poyurovsky sin bok ett annet bilde. 

Anonymkode: 53047...b97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket bilde?

Anonymkode: a52c3...e24

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket bilde?

Anonymkode: a52c3...e24

At man skårer dårligere på ting som arbeid, sosial funksjon og slike ting.

Anonymkode: 53047...b97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har paranoid schizofreni med OCD symptomer. De vil ikke behandle OCD'en min fordi de mener det er et forsvar for schizofrenien.

Anonymkode: c26fd...500

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...