Gå til innhold

Kroppen kribler fra topp til tå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... tanker går raskt og jeg har energi så jeg ikke klarer å slappe av.  Kjennes som jeg har krampe både hist og pist..

Dobbelt så mye energi som ellers og ser alt så sterkt , opplever mer inderlig , føler meg mer sosialt tilgjengelig . Veksler mellom angst og noe panisk tanke virksomhet. Kan dette være hypomani? Ikke ukritisk men publiserer f eks mer på sosiale medier enn ellers, mer mot til å være uenig, mer tydelig .

Mer diller og vil alt på en gang , tror tankene er litt springende . Ingen kommenterer min oppførsel utover at jeg virker opplagt..Overskuddsperiode?

Diagnostisert med bipolar 2 jeg noen ganger tror på og noen ganger ikke. Lurer på om jeg har fått kick av jevnt sig av alkohol( små mengder), mer smertestillende enn vanlig og 30 dagers bruk av sovemedisin :)

Litt slitsomt og, men sover jo pga sovemedisin . Spiser lamictal selv om jeg pauset litt med den .. nå på igjen .

Anonymkode: 7dfff...428

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, XbellaX skrev:

Hva forteller sykdomshistorien din deg?

Tror kanskje ikke jeg skal sette den runddansen på trykk her, redd for å bli identifisert ;)Dersom jeg ser sykdomshistorikk i retrospektiv kan det nok i alle fall tyde på jeg svinger, som det så elegant (?) heter. De har valgt å kalle summen av mine plager dette, nå er ikke plutselig energi boost noen plage, det er det derimot og miste lyst& driv og at det grågustne tar deg og angst styrer og tårene renner .

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje ikke jeg skal sette den runddansen på trykk her, redd for å bli identifisert ;)Dersom jeg ser sykdomshistorikk i retrospektiv kan det nok i alle fall tyde på jeg svinger, som det så elegant (?) heter. De har valgt å kalle summen av mine plager dette, nå er ikke plutselig energi boost noen plage, det er det derimot og miste lyst& driv og at det grågustne tar deg og angst styrer og tårene renner .

Jeg kjenner meg igjen. Dette er hypomani. 

Anonymkode: f2498...168

FjellOgDalar
Skrevet

Det gjør jeg og. Kjenner meg igjen. Pass på å få sove så du ikke sliter deg ut, og ta kontakt med de som behandler deg. Bra du er på medisinene dine igjen. Det sure med hypomanier er at man så fort går på en smell etterpå... I alle fall har jeg det sånn, og psykiateren min har sagt kategorisk at depresjoner kommer etter hypomanier... Kan derfor være lurt å ha litt tettere oppfølging en periode.

Skrevet
På 3.8.2018 den 16.30, AnonymBruker skrev:

... tanker går raskt og jeg har energi så jeg ikke klarer å slappe av.  Kjennes som jeg har krampe både hist og pist..

Dobbelt så mye energi som ellers og ser alt så sterkt , opplever mer inderlig , føler meg mer sosialt tilgjengelig . Veksler mellom angst og noe panisk tanke virksomhet. Kan dette være hypomani? Ikke ukritisk men publiserer f eks mer på sosiale medier enn ellers, mer mot til å være uenig, mer tydelig .

Mer diller og vil alt på en gang , tror tankene er litt springende . Ingen kommenterer min oppførsel utover at jeg virker opplagt..Overskuddsperiode?

Diagnostisert med bipolar 2 jeg noen ganger tror på og noen ganger ikke. Lurer på om jeg har fått kick av jevnt sig av alkohol( små mengder), mer smertestillende enn vanlig og 30 dagers bruk av sovemedisin :)

Litt slitsomt og, men sover jo pga sovemedisin . Spiser lamictal selv om jeg pauset litt med den .. nå på igjen .

Befinner meg i noe av den samme situasjonen selv. Har sovet to timer på to døgn uten å føle meg trøtt. Er i stedet ganske pigg og veldig blid. Alt er plutselig lett å gjøre.

Har også vært fryktelig slepphendt med pengene mine de siste par ukene. Har nesten kjøpt nok klær til å fylle et klesskap, selv om jeg ikke trenger noenting. 

Seroquel er ikke i nærheten av å gjøre meg trøtt nå, så i morgen skal jeg hente ut en resept på Imovane. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Janus30 skrev:

Befinner meg i noe av den samme situasjonen selv. Har sovet to timer på to døgn uten å føle meg trøtt. Er i stedet ganske pigg og veldig blid. Alt er plutselig lett å gjøre.

Har også vært fryktelig slepphendt med pengene mine de siste par ukene. Har nesten kjøpt nok klær til å fylle et klesskap, selv om jeg ikke trenger noenting. 

Seroquel er ikke i nærheten av å gjøre meg trøtt nå, så i morgen skal jeg hente ut en resept på Imovane. 

Jeg får Nozinan å sove på og de fungerer bra. Har du prøvd de?

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får Nozinan å sove på og de fungerer bra. Har du prøvd de?

Nei, aldri prøvd Nozinan. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Janus30 skrev:

Spør behandleren din om å få prøve de. Kanskje er det de som fungerer.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg har prøvd nozinan og de slo meg helt fullstendig ut. Jeg ble også så trøtt selv om det var midt på dagen at jeg lett kunne sovne over alt uten noe som helst problem. Det ble så ille at jeg til slutt måtte seponere. Men det kan jo godt hende at de fungerer for deg i likevel da.

Anonymkode: 2575e...95a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd nozinan og de slo meg helt fullstendig ut. Jeg ble også så trøtt selv om det var midt på dagen at jeg lett kunne sovne over alt uten noe som helst problem. Det ble så ille at jeg til slutt måtte seponere. Men det kan jo godt hende at de fungerer for deg i likevel da.

Det vil jeg tro er nokså doseavhengig. Noen tåler mer enn andre.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må gjøre noe i hvert fall. 10 mg. Imovane ga meg 45 minutter med lett søvn i løpet av natten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...