Gå til innhold

Hvor mye sobril kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok 30 mg sobril kl 23.30 og 7,5 imovane 1 time senere. Er dårlig og lurer på om jeg kan ta ca 15 mg sobril nå og 30 mg til natta igjen (sammen med litt over 15 mg imovane?)

Anonymkode: eefd5...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Ring legevakten å hør så får du et svar som du kan stole på.

Anonymkode: 15139...10b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok 30 mg sobril kl 23.30 og 7,5 imovane 1 time senere. Er dårlig og lurer på om jeg kan ta ca 15 mg sobril nå og 30 mg til natta igjen (sammen med litt over 15 mg imovane?)

Det høres mye ut.

Anonymkode: d2d92...0a4

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mye ut.

Får vel prøve å holde ut da uten sobril. Vil ikke ta for mye.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig du spør om? Det er vel ingen her som kan si til deg hvorvidt det er ok eller ikke at du bruker sobril og imovane på denne måten? Utsagnet "er dårlig" er altfor upresist til at det gir grunnlag for noen til å mene noe som helst. Likeledes vil vurderingen av hva som er "passe" doser ha sammenheng med hva som er forskrevet - og hva du bruker til vanlig. 

Du må ta en samtale med den som skriver ut disse medikamentene til deg om hvordan du skal bruke dem. Det er dere som må bli enige om i hvilke situasjoner du kan endre dosering og også finne ut av hvordan få slutt på overforbruket av imovane. 

Det er dumt om du bruker denne nettsiden til å få forsikringer om at det er greit at du bruker større doser enn hva som er forskrevet av behandlende lege. Særlig imovane har du vel et overforbruk av - og har hatt det lenge?

Anonymkode: 85ef9...281

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er du som kombinerer cisordinol, Sobril og Imovane, som har skrevet mye om dette og doser. Så er det ikke på tide du får deg en time hos DPS, for å sette opp en ordentlig medisin plan?

Jeg er ikke spydig. Jeg bare lurer på hvorfor du ikke blir tilbudt dette av din fastlege. Du sliter jo tydeligvis med avhengighet. Om det er deg og jeg ikke forveksler deg.

Er dette en annen, så se bort i fra det innlegget.

Anonymkode: 1e528...125

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager dette, men det ble rett og slett en skrivefeil! Tar selvfølgelig ikke 15 mg imovane sammen med 30 mg sobril, men 1 tablett 7,5 mg. Har fått en 10 pk imovane av legen og går ikke på dette fast. Tar ingen annen medisin. Fikk dette på grunn av en akutt krise. Skal ikke døyve smertene med mer sobril i dag. Men takk for dere engasjerte dolere! 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager dette, men det ble rett og slett en skrivefeil! Tar selvfølgelig ikke 15 mg imovane sammen med 30 mg sobril, men 1 tablett 7,5 mg. Har fått en 10 pk imovane av legen og går ikke på dette fast. Tar ingen annen medisin. Fikk dette på grunn av en akutt krise. Skal ikke døyve smertene med mer sobril i dag. Men takk for dere engasjerte dolere! 

Har du ringt legevakten? Hva sa de?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ringt legevakten? Hva sa de?

Hvorfor anbefaler du å ringe legevakten?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor anbefaler du å ringe legevakten?

For å høre hvor mye sobril og imovane du kan ta så ikke ender opp med å ta for mye?

AnonymBruker
Skrevet

Du stiller spørsmål om imovane og sobril annenhver dag. Du vet det ikke er lov å svare spesifikt på medisin spørsmål her! 

Skrevet

For å høre hvor mye sobril og imovane du kan ta så ikke ender opp med å ta for mye?

Det er misbruk av legevaktens ressurser.

For Sobril og Imovane er dette meget enkelt. Du skal ikke ta mer enn det foreskrivende lege skriver at du skal ta. Alt annet er misbruk av medisinen og bør få varsellampene til å blinke. Jeg kan for øvrig garantere at legevakten ikke kommer til å involvere seg i dette.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er misbruk av legevaktens ressurser.

For Sobril og Imovane er dette meget enkelt. Du skal ikke ta mer enn det foreskrivende lege skriver at du skal ta. Alt annet er misbruk av medisinen og bør få varsellampene til å blinke. Jeg kan for øvrig garantere at legevakten ikke kommer til å involvere seg i dette.

Er det? Jeg har inntrykk av at det er mange som ringer inn til legevakten med slike og lignende spørsmål? Hvor mener du man heller burde ringe?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det? Jeg har inntrykk av at det er mange som ringer inn til legevakten med slike og lignende spørsmål? Hvor mener du man heller burde ringe?

En bør ringe sin fastlege på dagtid. Legevakten er ikke en legekiosk for de som ikke gidder å ringe på dagtid. Legevakten er for øyeblikkelig hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

En bør ringe sin fastlege på dagtid. Legevakten er ikke en legekiosk for de som ikke gidder å ringe på dagtid. Legevakten er for øyeblikkelig hjelp.

Ok, jeg skjønner. Hva med giftinformasjonen da? Kan man ringe dem med et slikt spørsmål?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Du kan ringe legevakten f.eks hvis du har fått en akutt sterk smertetilstand og lurer på hvordan du skal forholde deg til denne, men du kan ikke ringe legevakten for å spørre om du kan ta mer Sobril enn fastlegen har skrevet ut. Det blir på en måte som å spørre mamma hvis du får nei av pappa. Legevakten vil bare si at dette vil de ikke ha noen formening om.

Jeg synes terskelen for å gi råd om å ringe legevakten på DOL bør heves noen hakk. Og på Kvinneguiden bør den heves femten hakk.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg skjønner. Hva med giftinformasjonen da? Kan man ringe dem med et slikt spørsmål?

Nei, de gir ingen doseringsråd. Det er kun ved akutte forgiftninger.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hei,

Du kan ringe legevakten f.eks hvis du har fått en akutt sterk smertetilstand og lurer på hvordan du skal forholde deg til denne, men du kan ikke ringe legevakten for å spørre om du kan ta mer Sobril enn fastlegen har skrevet ut. Det blir på en måte som å spørre mamma hvis du får nei av pappa. Legevakten vil bare si at dette vil de ikke ha noen formening om.

Jeg synes terskelen for å gi råd om å ringe legevakten på DOL bør heves noen hakk. Og på Kvinneguiden bør den heves femten hakk.

Skjønner.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nei, de gir ingen doseringsråd. Det er kun ved akutte forgiftninger.

Åja, da så. Hva med apotek da?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på spm ditt er enkelt, du skal ikke ta mer enn det legen din har sagt du kan ta. Om du er usikker, tar du heller mindre enn det du tror du kan, og ringer legen på dagtid for å høre nærmere hva som er greit. 45 mg er mye i løpet av en kveld synes jeg. 

Anonymkode: 7a876...f25

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...