Gå til innhold

Jeg lever ennå etter overdosen i går

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Alle sammen! Det var jeg som opprettet tråden i går og lurte på hvor mye sovemedisiner og beroligende jeg burde ta. Tråden ble visst slettet av moderator. Jeg ville bare si til dere at jeg lever ennå etter overdosen i går. Jeg endte opp med å ikke ringe legevakten likevel da jeg ikke turte det. Men jeg lover at jeg ringer fastlegen min nå og får en time hos han i morgen. Bare sånn i tilfelle det var noen som hadde lyst til å vite hvordan det gikk med meg.

Takk for meg.

Anonymkode: 498fb...570

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg ringt fastlegen og jeg fikk time i morgen kl 08:40. Det tror jeg at jeg skal klare å holde ut til.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva burde jeg si til fastlegen når jeg snakker med ham i morgen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva burde jeg si til fastlegen når jeg snakker med ham i morgen?

Det er et godt prinsipp "å si det som det er".

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, kupton skrev:

Det er et godt prinsipp "å si det som det er".

Ok. Takk. Da skal jeg prøve så godt jeg klarer å gjøre akkurat det. Sier jeg bare at jeg tok overdose i går fordi at jeg ønsket å miste bevisstheten slik at jeg kunne sove lenge og at jeg egentlig hadde som intensjon å dø? Og at jeg tenker å prøve igjen snart så snart jeg har nok tabletter?

AnonymBruker
Skrevet

Og at jeg har det helt jævelig og at jeg ikke ser noe som helst form for håp og heller ikke har noen tro på at det finnes noen som kan hjelpe meg eller at det kan bli bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen! :) Jeg er en av de som skrev med deg i går natt. Godt å lese at du har det litt bedre i dag, og at du har bestilt deg time hos fastlegen i morgen. 

Men jeg undrer meg litt når du sier at du tok overdose i natt, men likevel er i stand til å poste innlegg her i dag tidlig, -bare få timer etter overdosen. Jeg velger da å tolke det som om overdosen ikke var særlig stor (og det er jeg selvsagt glad for), for ellers hadde du vel ligget og sovet enda?

Uansett, jeg ønsker deg alt godt og at du får hjelp til det du strever med! 

Anonymkode: 7d417...84b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! :) Jeg er en av de som skrev med deg i går natt. Godt å lese at du har det litt bedre i dag, og at du har bestilt deg time hos fastlegen i morgen. 

Men jeg undrer meg litt når du sier at du tok overdose i natt, men likevel er i stand til å poste innlegg her i dag tidlig, -bare få timer etter overdosen. Jeg velger da å tolke det som om overdosen ikke var særlig stor (og det er jeg selvsagt glad for), for ellers hadde du vel ligget og sovet enda?

Uansett, jeg ønsker deg alt godt og at du får hjelp til det du strever med! 

Anonymkode: 7d417...84b

Takk.

Det stemmer det at overdosen ikke var så veldig stor da jeg var redd for å ta for mye siden jeg ikke visste hvor mye jeg skulle ta for å bare miste bevisstheten og ikke dø. Det eneste jeg vet er hvor høy dose som skal til for å mest sannsynlig ende opp med alvorlig intox som fører til død. Og det er jo vanskelig å vite hvordan man skal regulere dosen i forhold til hva man ønsker å oppnå.

AnonymBruker
Skrevet

Men burde jeg ta med resten av tablettene og gi dem til fastlegen slik at han kan hindre meg fra å ta overdose igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo egentlig svaret selv, men jeg ønsker bare at noen andre skal si det til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste også tråden du startet i går og skulle ønske den ble slettet raskere. Slike tråder er hensynsløse og egoistiske for ingen her inne på forumet kunne hjelpe deg på noen måte. Håper virkelig du har fått time til lege slik at du får hjelp.

Anonymkode: b70f5...b35

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste også tråden du startet i går og skulle ønske den ble slettet raskere. Slike tråder er hensynsløse og egoistiske for ingen her inne på forumet kunne hjelpe deg på noen måte. Håper virkelig du har fått time til lege slik at du får hjelp.

Anonymkode: b70f5...b35

Ok. Jeg mente ikke å være hensynsløs og egoistisk, men det bare ble sånn. Som sagt tidligere så har jeg fått time hos fastlegen for å få hjelp i morgen tidlig.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men burde jeg ta med resten av tablettene og gi dem til fastlegen slik at han kan hindre meg fra å ta overdose igjen?

Jeg synes du kan ta med tablettene til fastlegen så kan han vurdere hva videre.  Kanskje det beste hadde vært om hjemme sykepleien kunne ha kommet med medisinene til deg en periode. Det er flere som gjør det slik.

Godt å høre at du skal til fastlegen.

Har selv vært der at jeg overhode ikke så noe lys, men etterhvert kom lyset og ting ble bedre etterhvert. Du kan komme dit du og.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg synes du kan ta med tablettene til fastlegen så kan han vurdere hva videre.  Kanskje det beste hadde vært om hjemme sykepleien kunne ha kommet med medisinene til deg en periode. Det er flere som gjør det slik.

Godt å høre at du skal til fastlegen.

Har selv vært der at jeg overhode ikke så noe lys, men etterhvert kom lyset og ting ble bedre etterhvert. Du kan komme dit du og.

Ok. Da gjør jeg det. Men om jeg tilfeldigvis skulle bli stoppet av politet med disse tablettene på meg, kommer det til å gå bra? Det er medisiner som jeg har fått resept på fra lege.

Gjorde du noe for at det skulle bli bedre? Eller ble det bare bedre av seg selv sånn litt og litt etter hvert som tiden gikk?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om jeg tilfeldigvis skulle bli stoppet av politiet med disse tablettene på meg, kommer det til å gå bra? Det er medisiner som jeg har fått resept på fra lege.

Det er ikke kriminelt å ha medisiner "på seg".  Du bar dem vel hjem fra apoteket i sin tid?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, laban skrev:

Det er ikke kriminelt å ha medisiner "på seg".  Du bar dem vel hjem fra apoteket i sin tid?

Ok. Ja, det gjorde jeg når jeg var å hentet dem ut derfra.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Ja, det gjorde jeg når jeg var å hentet dem ut derfra.

Det at du opprettet denne tråden synes jeg ikke var egoistisk. Du har det vondt og det er en måte å dele også de tankene med noen. Da har du fått åpnet deg opp og mange ganger er det det som kan hjelpe litt. Vi har alle våre opp og nedturer, du fikk din nå og slik jeg ser det så trenger du noen å prate med asap. Du trenger noen som ser deg og som har tid. Går du i terapi?

Anonymkode: a91bc...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre at du nå har fått timeavtale og at du føler det er tilstrekkelig i første omgang. Takk for at du ga oss lyd fra deg etter det som var i natt. Alt er ikke bare å bli syk om natten uansett hvor gode systemer de Sier at de har. Sannsynligvis har det kanskje vært " katta i sekken" system hørtes ut på innslag i avisen.

Så godt at dosen du tok var i nedre skala og innenfor rammen av hva man om man har sans for russisk rulett  kan " sove av seg". Er der noen du kjenner som kan bli med deg til legen i morgen som kan være til støtte og hjelp? Er der noen du kan ringe? Kanskje du kunne spørre å få en Røde Kors kontakt? Kanskje du kunne ha hjelp av en slik ukesdosettdeler til medisiner hvor man fordeler til forskjellige tidspunkt i 7 dager i en slik liten skuff. På denne måte er man aldri i tvil om hvor mye og når på dagen. Kanskje medisinene dine ikke er de rette. At du trenger noe annet eller noe mere oppfølging. Kanskje du kan ta opp dette med legen. Kunne du ikke be om å få en avtale med en konsulent i NAV for å få hjelp til å gå gjennom din privatøkonomi. De har sånne konsulenter som viderformidles via legen tror jeg. Men du vet best hva du selv trenger. Håper du kommer til en god lege som forstår alvoret og håper du får henvisning til spesialist noe jeg tror du kan kreve etter hva som skjedde. Tusen takk for at det gikk så bra så langt og at jeg får høre om det. Jeg har vært veldig urolig for man hører så mye om skralle helsesystem.

Vil gjerne få ønske deg god bedring og lykke til imorgen tidlig.🍏

Anonymkode: b86d8...84b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at du opprettet denne tråden synes jeg ikke var egoistisk. Du har det vondt og det er en måte å dele også de tankene med noen. Da har du fått åpnet deg opp og mange ganger er det det som kan hjelpe litt. Vi har alle våre opp og nedturer, du fikk din nå og slik jeg ser det så trenger du noen å prate med asap. Du trenger noen som ser deg og som har tid. Går du i terapi?

Anonymkode: a91bc...bf0

Takk. Jeg går ikke i terapi nå, men jeg har hatt både psykiater fra DPS, psykiater på akuttavdelingen, sykepleier og andre fra kommunens psykiatritjeneste og psykiatriske sykepleiere fra AAT tidligere. Jeg venter på å få time hos psykolog, så jeg håper at henvisningen min blir godkjent og at jeg får time om ikke så veldig lenge. Jeg fikk beskjed om fra fastlegen og AAT at ventetiden var på minst en måned. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre at du nå har fått timeavtale og at du føler det er tilstrekkelig i første omgang. Takk for at du ga oss lyd fra deg etter det som var i natt. Alt er ikke bare å bli syk om natten uansett hvor gode systemer de Sier at de har. Sannsynligvis har det kanskje vært " katta i sekken" system hørtes ut på innslag i avisen.

Så godt at dosen du tok var i nedre skala og innenfor rammen av hva man om man har sans for russisk rulett  kan " sove av seg". Er der noen du kjenner som kan bli med deg til legen i morgen som kan være til støtte og hjelp? Er der noen du kan ringe? Kanskje du kunne spørre å få en Røde Kors kontakt? Kanskje du kunne ha hjelp av en slik ukesdosettdeler til medisiner hvor man fordeler til forskjellige tidspunkt i 7 dager i en slik liten skuff. På denne måte er man aldri i tvil om hvor mye og når på dagen. Kanskje medisinene dine ikke er de rette. At du trenger noe annet eller noe mere oppfølging. Kanskje du kan ta opp dette med legen. Kunne du ikke be om å få en avtale med en konsulent i NAV for å få hjelp til å gå gjennom din privatøkonomi. De har sånne konsulenter som viderformidles via legen tror jeg. Men du vet best hva du selv trenger. Håper du kommer til en god lege som forstår alvoret og håper du får henvisning til spesialist noe jeg tror du kan kreve etter hva som skjedde. Tusen takk for at det gikk så bra så langt og at jeg får høre om det. Jeg har vært veldig urolig for man hører så mye om skralle helsesystem.

Vil gjerne få ønske deg god bedring og lykke til imorgen tidlig.🍏

Anonymkode: b86d8...84b

Takk. 

Jeg har ingen jeg kjenner som har mulighet til å bli med meg til legen i morgen og jeg har heller ingen jeg kan ringe dessverre, men jeg tror nok at det skal gå fint å gå til fastlegen alene. Jeg har alt vært der en gang tidligere alene for å få henvisning til psykolog og det gikk helt fint i alle fall. Jeg skal spørre om å få en kontakt fra Røde kors. Ja, en ukes dosett på 7 dager hadde sikkert vært lurt. Da er det jo ikke like lett å samle tabletter. Jeg får allerede AAP fra NAV heldigvis. Jeg skal også be om å bytte medisiner og om å få mer oppfølging.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...