Gå til innhold

Psykiatrisk avdeling i morgen! Skal skal ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger meg inn på psykiatrisk avdeling i morgen!

Måtte ha i dag å bestemme meg på før jeg bestemmer meg 100%.

Er det andre som er inne på psykiatrisk avdeling?

Hvorfor er du der?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra, det tror jeg vil være bra for deg. Hvor lenge skal du være der? 

Jeg er ikke innlagt nå, men jeg har vært det mange ganger tidligere. 

Anonymkode: eb96d...784

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innlagt på grunn av psykose og selvmordstanker.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, det tror jeg vil være bra for deg. Hvor lenge skal du være der? 

Jeg er ikke innlagt nå, men jeg har vært det mange ganger tidligere. 

Vet ikke hvor lenge jeg blir der inne.

Kommer sikkert hvorfort jeg blir frisk.😉

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innlagt på grunn av psykose og selvmordstanker.

Hvordan var det med psykosen?

Har en kamerat som ofte har psykose, men tro det eller ei har jeg ikke sett det selv da han ikke har hatt det de gangene vi har vært sammen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kvitr skrev:

Vet ikke hvor lenge jeg blir der inne.

Kommer sikkert hvorfort jeg blir frisk.😉

Ok. Du må ha lykke til i alle fall. Håper at det ikke tar så veldig lang tid før du føler deg bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Har en kamerat som ofte har psykose, men tro det eller ei har jeg ikke sett det selv da han ikke har hatt det de gangene vi har vært sammen.

Jeg hadde hørsellshallusinasjoner og vrangforestillinger. Jeg hørte stemmene til de ansatte og de andre pasientene på avdelingen som kommenterte det jeg gjorde og følte. Jeg trodde at jeg var overvåket og at jeg var med i en film der alle rundt meg spilte skuespill og at det var noe spesifikt jeg måtte gjøre for å få lov til å sleppe ut til det virkelige livet. Jeg trodde også at jeg ble styrt av noen andre og at det som sto i avisen, det som ble sagt på radioen og det som skjedde på tv handlet om meg og var hemmelige beskjeder til meg som jeg måtte tolke. Jeg trodde også at jeg ble forgiftet og at de kom til å stenge meg inne på rommet mitt på avdelingen og tenne på så jeg brant inne eller skyte meg igjennom vinduet på rommet mitt. Så jeg var livredd og nektet selvfølgelig å spise og drikke og sove. Jeg sluttet også å snakke og var mutkstisk i rundt 3 måneder. Som du ser så hadde jeg veldig mange vrangforestillinger, men jeg har heldigvis ingen av dem nå lenger sett bort fra at jeg føler meg overvåket, men denne følelsen er ikke så sterk at jeg er fullstendig overbevist om at det stemmer slik jeg var når jeg var i psykose og jeg skjønner også selvfølgelig at det bare er mine egne tanker og at det ikke er reelt. Så det er heldigvis ikke så ille.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Kvitr skrev:

Det trenger ikke å vises for andre i hele tatt, jobber på en psykoseavdeling. 

Anonymkode: 2cd58...ecc

Skrevet
1 time siden, Kvitr skrev:

Hvorfor er du der?

Ta imot tilbudet. Sykehuset kan være et fint sted når man er syk🙂

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Kvitr skrev:

Hvorfor er du der?

Ja ta imot tilbudet så kommer du deg raskt på bena. 

Skrevet

De mente jeg ikke er i psykose, men jeg er litt fjern å ikke helt tilstede hele tiden.. Har vært innlagt 4 ganger ila vår/sommeren. Er redd de er drittlei meg. 😔 Ikke så veldig kult å være innlagt på dps avdelingen.. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kvitr skrev:

De mente jeg ikke er i psykose, men jeg er litt fjern å ikke helt tilstede hele tiden.. Har vært innlagt 4 ganger ila vår/sommeren. Er redd de er drittlei meg. 😔 Ikke så veldig kult å være innlagt på dps avdelingen.. 

De er nok ikke drittlei av deg. Jeg tror de er ganske så vandt til at pasienter kommer tilbake til avdelingen fordi at de har fått tilbakefall, det er jo ikke noe uvanlig det dessverre. Enig i at det ikke er noe kjekt å være innlagt, men du får prøve så godt du klarer å gjøre det aller beste ut av situasjonen som du er i siden du uansett ikke får gjort så mye med det annet enn å ta i mot den hjelpen som du får der.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kvitr skrev:

Hvorfor er du der?

Bare ikke ta piller du ikke vet hva er, jeg har vert innlagt, og de gir deg masse random piller, vil ikke anbefalle og ta imot noe som helst, fordi de vet ikke engang tilstanden din, alt de vet er hvordan de doper ned folk som er urolige, noe man bare kan spy av, uansett jeg har vert Psykotisk, og jeg har schizofreni, og jeg tar ingen form for piller, som om jeg vil bli mer følelsesmessig nummen en jeg allerede er, ap ødlegger hjernen long-term use, jeg vil heller vere Psykotisk en og dope ned hjernen som om det hjelper, jeg prøvde zyprexa, fy faen, jeg har aldri følt meg mere død i hjernen en etter det. piller er ofte bare noe avhengig skapene dritt, som er et helvete og stoppe på. og vere innlagt med tvang som meg, skulle ikke vert lovelig en gang, jeg er kun til skade for meg selv. vist du ikke er til skade for andre mennesker syntes jeg inleggelese bare er noe forbanna tull. vist du selv ikke føler for og legges inn, og at noen andre oppfordrer deg til det, og sier at du burde, vist de mener at det hjelper, er det bare bullshit, det eneste det hjelper for er folk som er en fare for andre mennesker, er man ikke det, hva hjelper det og ligge i en seng, jeg ble bare mer gal av det, og jeg fikk ptsd, etter min erfaring, er det et helvete og komme seg ut derfra når du selv vil. 

Anonymkode: a9823...004

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare ikke ta piller du ikke vet hva er, jeg har vert innlagt, og de gir deg masse random piller, vil ikke anbefalle og ta imot noe som helst, fordi de vet ikke engang tilstanden din, alt de vet er hvordan de doper ned folk som er urolige, noe man bare kan spy av, uansett jeg har vert Psykotisk, og jeg har schizofreni, og jeg tar ingen form for piller, som om jeg vil bli mer følelsesmessig nummen en jeg allerede er, ap ødlegger hjernen long-term use, jeg vil heller vere Psykotisk en og dope ned hjernen som om det hjelper, jeg prøvde zyprexa, fy faen, jeg har aldri følt meg mere død i hjernen en etter det. piller er ofte bare noe avhengig skapene dritt, som er et helvete og stoppe på. og vere innlagt med tvang som meg, skulle ikke vert lovelig en gang, jeg er kun til skade for meg selv. vist du ikke er til skade for andre mennesker syntes jeg inleggelese bare er noe forbanna tull. vist du selv ikke føler for og legges inn, og at noen andre oppfordrer deg til det, og sier at du burde, vist de mener at det hjelper, er det bare bullshit, det eneste det hjelper for er folk som er en fare for andre mennesker, er man ikke det, hva hjelper det og ligge i en seng, jeg ble bare mer gal av det, og jeg fikk ptsd, etter min erfaring, er det et helvete og komme seg ut derfra når du selv vil. 

Dette er jeg ikke enig i. Du burde ikke skremme trådstarter på denne måten slik at han eller hun nekter å ta i mot medisiner som kan være livsviktig behandling for vedkommende. Psykiaterne på en psykiatrisk avdeling har som oftest stor kunnskap angående medisiner og vil aldri gi en pasient masse random piller som doper personen ned uten å vite noe om tilstanden som personen er i.

Leit å høre at du har denne erfaringen dog.

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel snakk om frivillig innleggelse? Det er ikke noe traumatisk med det. Og hvis jeg vil kan jeg velge å være "psykotisk", ingen tvinger meg til noe. 

Skrevet

Jeg har iallefall ikke opplevd å bli påtvunget medisiner jeg ikke går på fast. Jeg går på antidepressiva men kanskje de vil gi meg noe annet. Er det slik at jeg legger meg inn i morgen å jeg blir dårligere eller de ikke klarer å ha tid nok til meg så sender de meg til Tromsø.. Dette er en dps døgnavdeling jeg skal på å funker ikke det så blir det Tromsø.. Hmmm ønsker igrunn ikke det verken med tvang eller ikke.

De på dps sin avdeling behandler deg på 100 forskjellige måter å jeg blir sprø av det å forvirra!! Ene behandler deg sånn å den 2 sånn å den 3 sånn..  Men men man må jo forholde seg til masse forskjellige ansatte med totalt forskjellige personligheter. Ikke alle som har like mye omsorg i seg heller!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kvitr skrev:

Jeg har iallefall ikke opplevd å bli påtvunget medisiner jeg ikke går på fast. Jeg går på antidepressiva men kanskje de vil gi meg noe annet. Er det slik at jeg legger meg inn i morgen å jeg blir dårligere eller de ikke klarer å ha tid nok til meg så sender de meg til Tromsø.. Dette er en dps døgnavdeling jeg skal på å funker ikke det så blir det Tromsø.. Hmmm ønsker igrunn ikke det verken med tvang eller ikke.

De på dps sin avdeling behandler deg på 100 forskjellige måter å jeg blir sprø av det å forvirra!! Ene behandler deg sånn å den 2 sånn å den 3 sånn..  Men men man må jo forholde seg til masse forskjellige ansatte med totalt forskjellige personligheter. Ikke alle som har like mye omsorg i seg heller!!

Har du prøvd til å si fra om dette til dem?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd til å si fra om dette til dem?

Jada!!

Senest i dag faktisk..  Men det er slik det blir på en slik dps avdeling sier dem. Hadde jeg vært i Tromsø så har dem mere mulighet å tid til hver pasient. Har blitt liggende på rommet i TIMEVIS å ingen har sett etter meg.. Ikke turt å ta kontakt selv så har bare blitt liggende. Noen ansatte forventer at bare jeg skal ta kontakt mens andre ansatte tar mere kontakt å viser mer omsorg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kvitr skrev:

Jada!!

Senest i dag faktisk..  Men det er slik det blir på en slik dps avdeling sier dem. Hadde jeg vært i Tromsø så har dem mere mulighet å tid til hver pasient. Har blitt liggende på rommet i TIMEVIS å ingen har sett etter meg.. Ikke turt å ta kontakt selv så har bare blitt liggende. Noen ansatte forventer at bare jeg skal ta kontakt mens andre ansatte tar mere kontakt å viser mer omsorg.

Ok. 

Er det noen mulighet for at du blir overført til DPS avdelingen i Tromsø dersom du ønsker det?

stjernestøv
Skrevet

Jada!!

Jeg var mye på rommet, de oppfordret meg til å komme ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...