Gå til innhold

Hva er kardex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er kardex?

Anonymkode: 5a42f...907

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er innenfor helsevesenet er det er dokumentasjonsprogram.

Anonymkode: 87db0...d63

Blomsterfluen
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kardex?

kardex er en sån ark der det står hvilke piller man bruker som man skal vise til legen og sånt.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er innenfor helsevesenet er det er dokumentasjonsprogram.

Anonymkode: 87db0...d63

Ja, det gjelder psykiatrien.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

kardex er en sån ark der det står hvilke piller man bruker som man skal vise til legen og sånt.

Skjønner. Står det informasjon om diagnose og andre ting de ansatte på avdelingen burde vite om pasienten, slik som om man har utgang og sånt også?

Blomsterfluen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Står det informasjon om diagnose og andre ting de ansatte på avdelingen burde vite om pasienten, slik som om man har utgang og sånt også?

det vet jeg ikke. personalet på omsorgsboligen har kardexen min låst i et skap. jeg vet bare at det står pilleinfo på den.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det vet jeg ikke. personalet på omsorgsboligen har kardexen min låst i et skap. jeg vet bare at det står pilleinfo på den.

Ok. Da så.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det informasjon om diagnose og andre ting de ansatte på avdelingen burde vite om pasienten, slik som om man har utgang og sånt også?

Noen som vet?

Skrevet

I Cardex, står alt om pasienten: diagnoser, piller, behandlinger og det er også den daglige rapporten om pasienten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

I Cardex, står alt om pasienten: diagnoser, piller, behandlinger og det er også den daglige rapporten om pasienten.

Ok. Er det pasientens kontaktperson som skriver rapporten?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Er det pasientens kontaktperson som skriver rapporten?

Ja, det er vel i hovedsak det - men jeg vet ikke hvordan rutinene er på dette på de forskjellige stedene... Der jeg har jobbet er det den som har hatt med pasienten å gjøre den dagen som har skrevet rapport.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Ja, det er vel i hovedsak det - men jeg vet ikke hvordan rutinene er på dette på de forskjellige stedene... Der jeg har jobbet er det den som har hatt med pasienten å gjøre den dagen som har skrevet rapport.

Skjønner.

AnonymBruker
Skrevet

Takk så mye for at du svarer forresten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...