Gå til innhold

Har du blitt sendt til en annen plass på grunn av noe når du har vært på psykiatrisk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare spørre. Har du noen gang vært på psykiatrisk å blitt sendt til en annen plass på grunn av noe??

F.eks. Selvskading eller noe annet.?

Anonymkode: 6eb38...30b

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må bare spørre. Har du noen gang vært på psykiatrisk å blitt sendt til en annen plass på grunn av noe??

Nei men var på en psykiatrisk avdeling og ble overført til post for psykose. Sikkert fordi de mente jeg var psykotisk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei men var på en psykiatrisk avdeling og ble overført til post for psykose. Sikkert fordi de mente jeg var psykotisk. 

Okei. Var nok på en større avdeling enn den de har her. Her er bare en liten avdeling med 12 plasser på dps.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Var nok på en større avdeling enn den de har her. Her er bare en liten avdeling med 12 plasser på dps.

Ok. Der jeg var hadde de egen kantine også, det var skikkelig flott. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble overført fra akuttposten og til en mer åpnere avdeling fordi at jeg hadde blitt friskere.

Anonymkode: 5a0d0...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gå etter 2 uker etter å ha underskrevet på at jeg ikke ville klage. Min far hjalp meg ut. De var helt gale der. Men stedet var ærverdig og fint og rikelig med kaker til kaffen ( trillebord)og Dagsrevyen og Grand prix som man der var veldig engasjert i. Frukten derimot forsvant på et blunk. Kun et lite fat ved speilbildet i gangen.

Anonymkode: 5ffdb...dec

AnonymBruker
Skrevet

Man var ellers veldig opptatt av Barbera Streisand sanger og Abba. Det var med pasienter som skapte slik støy og uro. Jeg fikk problemer fordi jeg møtte for tidlig til frokost og ikke var så særlig interessert i å gni på smykkestener som de andre. Men jeg var ikke frisk. Hoven i bena og oppblåst i kroppen. Gikk sammen med andre tur for å kjøpe klibrød og tenkte tanken på å hive meg foran en bil. Umulig å komme over gaten vet dere. Men dette var kun en tanke inne i mitt hode hvor der jo også var andre tanker. Ikke noe godt sted å være for alle.

Anonymkode: 5ffdb...dec

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg. Men ei jeg var innlagt samtidig med en gang ble sendt HJEM etter at hun ei natt kuttet seg i håndleddene.

Dette var på DPS- nivå, og de turde vel ikke å ha henne der etterpå, da. Eller så var det det at hun hadde for uvane å gjøre slike selvskadende/selvmordsnære ting, at personalet ikke orket/gadd å ha henne der lenger. Det kan også være det at de så at hun ble verre av å være innlagt, og derfor tenkte at det beste for henne var å få reise hjem. 

Bare mine "forklaringsmodeller" om det, fordi jeg har tenkt en del på dette i ettertid.

Anonymkode: d60f7...c56

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg. Men ei jeg var innlagt samtidig med en gang ble sendt HJEM etter at hun ei natt kuttet seg i håndleddene.

Dette var på DPS- nivå, og de turde vel ikke å ha henne der etterpå, da. Eller så var det det at hun hadde for uvane å gjøre slike selvskadende/selvmordsnære ting, at personalet ikke orket/gadd å ha henne der lenger. Det kan også være det at de så at hun ble verre av å være innlagt, og derfor tenkte at det beste for henne var å få reise hjem. 

Bare mine "forklaringsmodeller" om det, fordi jeg har tenkt en del på dette i ettertid.

Anonymkode: d60f7...c56

Ei som var der når jeg var på DPS var selvskader og hadde vært innlagt i to år, hva som var hensikten med det vet jeg ikke. 

FjellOgDalar
Skrevet

To år!? Det var da voldsomt... Jeg har opplevd å bli sendt fra DPS sin akuttavdeling til psykehuset, fordi de mente jeg var for dårlig til å være der. Jeg skadet meg på kreative måter. eller skadet og skadet; det handlet vel mer om ting som påførte meg smerter og ubehag uten å direkte skade kroppen. Men jeg trives ekstremt dårlig på DPS døgn, og det er heller unntaket enn regelen at jeg skriver meg ut derifra. Jeg tror personalet var redd for det. Ellers har jeg bare blitt overført internt på psykehuset. Nå kjenner de meg så godt der ute at de vet hvilken avdeling jeg bør på. Der har jeg imidlertid fått motstridende beskjeder ift. selvskading. En lege sa at hvis det skjedde, ville de se seg nødt til å øke sikkerhetstiltakene rundt meg. En annen gang fikk jeg en autoritær beskjed om at det ville bety på hode og ræva ut. Nå har jeg heldigvids ikke selvskadet på lenge.

stjernestøv
Skrevet
7 timer siden, FjellOgDalar skrev:

To år!? Det var da voldsomt... 

Ja og hun var der enda lenger, da min bror var der mye senere var hun der fortsatt. De fikk god kontakt de, uff. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...