Gå til innhold

De lærde strides

Anbefalte innlegg

Skrevet

På avdelinga jeg var, kom de frem til at før andre stemningsstabiliserende ble forsøkt, skulle jeg øke Lamictal til s-lamotrigin er over 15, uavhengig av dose. 

Lege på poliklinikk, hvis jeg forstod rett, ville heller bytta til anna medikament.

Selv er jeg for å komme opp i s-lamotrigin, før jeg avskriver effekt av Lamictal.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Villanda skrev:

På avdelinga jeg var, kom de frem til at før andre stemningsstabiliserende ble forsøkt, skulle jeg øke Lamictal til s-lamotrigin er over 15, uavhengig av dose. 

Lege på poliklinikk, hvis jeg forstod rett, ville heller bytta til anna medikament.

Selv er jeg for å komme opp i s-lamotrigin, før jeg avskriver effekt av Lamictal.

Hva tenker dere?

Jeg tenker at dette ikke er noen eksakt videnskap.

Anonymkode: 3c922...02c

Skrevet

De internasjonale anbefalinger er 21-42 mikromol/liter.  Å ville bytte ut et medikament der en bare er på 2/3 av nedre anbefalte grense er ufaglighet/mangel på kunnskap.

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

De internasjonale anbefalinger er 21-42 mikromol/liter.  Å ville bytte ut et medikament der en bare er på 2/3 av nedre anbefalte grense er ufaglighet/mangel på kunnskap.

Ja.., over 21 kommer jeg nok aldri, da måtte jeg overskride legens ordinasjon eller ta lavere dose før blodprøve, og ingen av delene er vel særlig lurt,  men over 15 er vel bedre enn 11 (som den lå på nå, som ikke akkurat beskytta meg så veldig). Kan jo håpe på å lande nærmere 21 enn 15. 

Rart at lege på poliklinikk for STEMNINGSlidelser har mindre kunnskap enn lege på DPS. Hun virket lite fornøyd med forandringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...