Gå til innhold

Utrolig vanskelig med maten


kizmiaz

Anbefalte innlegg

Min 6 mnd datter er så vanskelig å få i mat! Vi har slitt med dette hele tiden, helt siden fødselen, det går opp og ned med apetitten, men hun har så hyppige perioder med dårlig apetitt nå at det skremmer meg, og jeg klarer ikke å la være å fokusere på det, selv om jeg jo har masse erfaring med dette nå. Vi ammer fremdeles, men har begynt med litt grøt på formiddagen, det er bittesmå porsjoner. Det er vanskeligst med puppen, hun nekter å suge, og er i grunnen ganske misfornøyd med alt. Vi har prøvd alt av triks, og jeg er blitt rene eksperten på spiseproblemer. Hun griner til puppen og det kan gå sikkert 9 timer mellom ammingene, brystet blir ikke ordentlig tømt engang. Jeg blir så stressa av dette! Hun er en langstrakt baby, men ganske tynn av seg, ligger på nederste 2,5 perc.......Hvorfor er hun så vanskelig med maten ? Hva kan vi gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære kizmiaz.

Barn med dårlig matlyst og dårlig vektøking over tid, kan være uttrykk for mistrivsel pga sykdom. I slike tilfeller anbefales undersøkelse av lege samt individuell kostveiledning og oppfølging for eks av helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...