Gå til innhold

Fortsette på lamictal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er innlagt på psykiatrisk avdeling, og bruker vanligvis lamictal. Legen (ung og nyutdannet)  mener at jeg må slutte på lamictal. Han påstår at det ikke har noe virkning på meg, til tross for at jeg opplever å få et mer stabilt stemningsleie når serumkonsentrasjonen er høy nok. En annen grunn til at jeg i følge han ikke kan bruke lamictal er fordi jeg forut for innleggelsen tok en stor dose lamictal og havnet på somatisk avdeling. Jeg har den siste tiden ikke tatt lamictal slik legen foreskrev, da jeg tenkte at jeg ville slutte på medikamentet, men var litt ambivalent til dette så jeg tok lamictal omtrent annen hver dag. Serumkonsentrasjonen sank, og jeg begynte også å føle meg mye verre. Jeg kan ikke si for sikkert at det var derfor jeg ble dårligere, men mtp at forverringen og lavere serumkonsentrasjon kom samtidig, så tviler jeg på at det var tilfeldig. Da jeg tok lamictalen som forskrevet følte meg meg utrolig mye bedre. Jeg vil derfor fortsette med lamictal, men legen lar meg rett og slett ikke. Har han en god grunn til å nekte meg lamictal?

Anonymkode: 2cc50...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken diagnose har du? Bipolar eller? Jeg tenker som deg at du definitivt trenger lamictal for å forhindre tilbakefall av sykdommen din. Jeg tenker at legen umulig kan ha noen god grunn for å nekte deg lamictal, men du kan jo høre med han så vil han nok mest sannsynlig gi deg en begrunnelse. Du kan jo også vurdere å involvere en advokat i saken din og klage til fylkeslegen på lengens avgjørelse dersom dette er noe som du selv ønsker? Dette har du rett til gratis advokat til.

Anonymkode: 469e8...085

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken diagnose har du? Bipolar eller? Jeg tenker som deg at du definitivt trenger lamictal for å forhindre tilbakefall av sykdommen din. Jeg tenker at legen umulig kan ha noen god grunn for å nekte deg lamictal, men du kan jo høre med han så vil han nok mest sannsynlig gi deg en begrunnelse. Du kan jo også vurdere å involvere en advokat i saken din og klage til fylkeslegen på lengens avgjørelse dersom dette er noe som du selv ønsker? Dette har du rett til gratis advokat til.

Bipolar ja. Han har heller ingen interesse av å prøve ut en annen type stemningsstabiliserende. Han mener at jeg skal gå uten medisiner. Personlig tenker jeg at det er en elendig idé, men han hører ikke på meg. Jeg er overbevist om at lamictal hjalp meg da serumkonsentrasjonen var innenfor terapeutisk vindu. Det er derfor kjipt at jeg ikke får bruke lamictal, da jeg føler meg helt elendig uten medisiner. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar ja. Han har heller ingen interesse av å prøve ut en annen type stemningsstabiliserende. Han mener at jeg skal gå uten medisiner. Personlig tenker jeg at det er en elendig idé, men han hører ikke på meg. Jeg er overbevist om at lamictal hjalp meg da serumkonsentrasjonen var innenfor terapeutisk vindu. Det er derfor kjipt at jeg ikke får bruke lamictal, da jeg føler meg helt elendig uten medisiner. 

Ok. Synd å høre. For meg høres han definitivt ut som en uansvarlig lege som burde finne seg en annen jobb. Ønsker deg lykke til og støtter deg dersom du velger å klage på avgjørelsen som legen nå har tatt med å slutte med medisinering med lamictal. Håper også at du kan få en annen lege som ser at du trenger lamictal for å fungere i hverdagen og ikke få tilbakefall av mani.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...