GĂ„ til innhold

Min lille "husmorferie" đŸ€Ł

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 Är siden sist. Trodde ikke det skulle skje igjen. Trodde jeg skulle bevare fornuften og kontrollen, ta meg sammen og holde ut det som kjentes uutholdelig. Det har jeg jo gjort sÄ mange ganger fÞr.

Det ble ikke som jeg trodde. Det desperate Þnsket om Ä sove bort den uendelig langsomme tiden, tok overhÄnd. Mitt tiltak for Ä oppnÄ mer sÞvn, virka dÄrlig, men jeg fortsatte, selv om jeg jo innerst inne visste at det ikke ville hjelpe. Rasjonaliteten var pÄ ferie. Bare litt mer, sÄ kanskje...

Jeg tok kontakt med min behandler og forklarte at jeg trodde jeg holdt pÄ Ä bli dÄrlig igjen. Jeg beskrev hvordan jeg hadde det og bad om hjelp til Ä takle det og om henvisning til ny runde TMS-behandling. Det enda med innleggelse. Jeg hadde nylig sagt da vi jobba med kriseplan: "Innleggelse? Helst ikke!". NÄ var det helt greit, og jeg tror faktisk det var nyttig.

Der var ingen kontroll. Hvis jeg ville, kunne jeg lett fortsatt i det destruktive sporet jeg var i, men det var ikke planen. Det var lettere Ä Ä holde opp der, fordi det krevde mer energi Ä dra derfra og hente remedier, og fordi der alltid var noen. Dessuten ville det fÞlest meningslÞst Ä ta opp en seng om jeg uansett skulle fortsette som fÞr. Ikke lett, men jeg greidde holde meg pÄ matta.

Det var ogsÄ godt Ä vÊre et sted uten krav. Uten husarbeid og nÄr jeg kunne gÄ til "duk og dekka bord", kunne jeg bruke min lille tilmÄlte energi til slikt som hadde blitt forsÞmt uka i forveien: en dusj, tannpuss, en kort spasertur.

Det var bra Ä ha permisjoner. FÞrst noen fÄ timer,  senere overnatting én natt, sÄ en helg. Bra Ä se at jeg greidde vÊre hjemme ogsÄ. Hadde god hjelp av samtale med sykepleier fÞr og etter. Fikk et godt tips for permisjonene, som jeg kan ha med meg nÄ etter utskrivelse ogsÄ: Ä planlegge hva jeg skal gjÞre, gjÞre det, og unngÄ Ä prÞve gjÞre mer, heller bruke resten av tida pÄ Ä slappe av med TV, strikketÞy etc. Mot slutten sov jeg sÄ ofte hjemme, at jeg fikk dÄrlig samvittighet for Ä ta opp det rommet, men det var bra for meg Ä ha det slik. Jeg sover bedre hjemme, og det var trygt Ä kunne komme tilbake om morgenen.

Jeg var heldig. Jeg fikk bli til den dagen jeg kom i gang med TMS. Det er tre dager siden. Jeg grubler. Jeg mangler energi. Det er lite jeg har lyst til. Det er vanskelig Ă„ vĂŠre. Men jeg holder ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du har det bra nÄ. Dessverre er det ikke sÄ lett med psyken Ä bli frisk. Heldigvis fikk du nok hjelp. Lykke til videre.

Skrevet

Godt Ä hÞre at du er bedre nÄ.

Anonymkode: e7403...2c2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...