Gå til innhold

I kveld fikk jeg det bekreftet.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke «like bra» som andre. 

Jeg har det kjempevondt nå. Det var dette jeg kjempet i mot for å ikke tro på. 

Noen som vil hjelpe meg gjennom dette? Det er så vondt, og jeg er heller ikke hjemme :( 

Anonymkode: 2433f...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke «like bra» som andre. 

Jeg har det kjempevondt nå. Det var dette jeg kjempet i mot for å ikke tro på. 

Noen som vil hjelpe meg gjennom dette? Det er så vondt, og jeg er heller ikke hjemme :( 

Hvorfor er du ikke like bra?

Anonymkode: 4c511...34e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du ikke like bra?

Anonymkode: 4c511...34e

Jeg har ikke halvparten av det andre har å stille opp med. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke halvparten av det andre har å stille opp med. 

Hvis du mener ting og tang som en god jobb, fin bil, hytte ved sjøen, osv. og du ikke har det? 

Da kan jeg fortelle deg noe klokt min psykiater sa til meg, da jeg klaget over ting jeg ikke hadde, men som jeg mente andre hadde. F.eks. en slank kropp, kondis og vilje til å trene, jobb, og sånn. 

Da sa han at det viktigste er ikke hva man HAR, eller ikke HAR. Det viktigste er hva man ER. Og ER man et godt medmenneske som gjør så godt man kan med de ressurser man har til rådighet, så er det det viktigste. Det viktigste er altså å være et godt medmenneske. En som er vennlig og snill, hjelpsom og grei. Det er tross alt slike ting man vil bli husket for i ettertiden. Ikke hvor høy utdannelse man har, eller hvor mange biler og hytter man har.

Ga det mening? 

Anonymkode: a909e...413

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener ting og tang som en god jobb, fin bil, hytte ved sjøen, osv. og du ikke har det? 

Da kan jeg fortelle deg noe klokt min psykiater sa til meg, da jeg klaget over ting jeg ikke hadde, men som jeg mente andre hadde. F.eks. en slank kropp, kondis og vilje til å trene, jobb, og sånn. 

Da sa han at det viktigste er ikke hva man HAR, eller ikke HAR. Det viktigste er hva man ER. Og ER man et godt medmenneske som gjør så godt man kan med de ressurser man har til rådighet, så er det det viktigste. Det viktigste er altså å være et godt medmenneske. En som er vennlig og snill, hjelpsom og grei. Det er tross alt slike ting man vil bli husket for i ettertiden. Ikke hvor høy utdannelse man har, eller hvor mange biler og hytter man har.

Ga det mening? 

Ja; det ga mening. Men da må det være at jeg reagerer på at andre ikke viser at de setter pris på meg og det jeg gjør.. 

Skrevet

Jeg er så redd for å si noe feil, så det blir kort men genuint: Så klart du er like bra som alle andre!

Anonymkode: a4523...217

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så redd for å si noe feil, så det blir kort men genuint: Så klart du er like bra som alle andre!

Det bare føes ikke sånn når jeg ser ting på fb. Men jeg prøver, virkelig. Jeg har jobbet så lenge med dette nå, og det gikk fremover inntil jeg i kveld så ting jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett (nok en gang)... der var et vondt slag i magen og alle følelser bare kom veltende tilbake. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å stole på det lenger. Men jeg prøver.. 

Skrevet

Du må bare velge å holde fast. Verden er heldigvis ikke slik den ser ut i sosiale medier, og verdiene der er ofte ikke noe å trakte etter.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da må det være at jeg reagerer på at andre ikke viser at de setter pris på meg og det jeg gjør.. 

Kanskje du ikke stikker deg fram på samme måte som denne andre. Jeg vil tro at du er en type som ligger litt lavere og generelt ikke inviterer til så mye oppmerksomhet rundt deg og ditt.  Det kan faktisk være en positiv egenskap i en gruppe, og det reduserer ikke kvaliteten på deg og det du presterer.

Skrevet
19 minutter siden, laban skrev:

Kanskje du ikke stikker deg fram på samme måte som denne andre. Jeg vil tro at du er en type som ligger litt lavere og generelt ikke inviterer til så mye oppmerksomhet rundt deg og ditt.  Det kan faktisk være en positiv egenskap i en gruppe, og det reduserer ikke kvaliteten på deg og det du presterer.

Dine svar er til hjelp for meg. Jeg prøver å jobbe med det og tar til meg rådene dine så godt jeg klarer. 

Jeg prøver å akseptere at ting er som de er, jobber knallhardt med det nå, det er ikke noe annet å gjøre. 

Takk skal dere alle ha.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe råd å komme med til deg, men jeg ville bare at du skulle vite at du ikke er alene om å føle det sånn for jeg har akkurat de samme tankene om meg selv som deg.

Anonymkode: 4ed0c...39a

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja; det ga mening. Men da må det være at jeg reagerer på at andre ikke viser at de setter pris på meg og det jeg gjør.. 

Blås i om andre viser at de setter pris på deg, eller ikke. Det betyr egentlig ingenting. Det viktigste er at du selv gjør så godt du kan, og at du vet med deg selv at du gjør en innsats -både for andre OG for deg selv. 

Kanskje trenger du først og fremst nå å bygge deg selv og selvtilliten din opp. Du kjemper kanskje hver dag med å holde hodet over vannet og å fungere sånn noenlunde. Tenk for et stort stykke arbeid det faktisk er! Andre legger kanskje ikke merke til det, men du VET hva det koster. Gi deg selv creds for det! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blås i om andre viser at de setter pris på deg, eller ikke. Det betyr egentlig ingenting. Det viktigste er at du selv gjør så godt du kan, og at du vet med deg selv at du gjør en innsats -både for andre OG for deg selv. 

Kanskje trenger du først og fremst nå å bygge deg selv og selvtilliten din opp. Du kjemper kanskje hver dag med å holde hodet over vannet og å fungere sånn noenlunde. Tenk for et stort stykke arbeid det faktisk er! Andre legger kanskje ikke merke til det, men du VET hva det koster. Gi deg selv creds for det! 

Ja, det er og har vært en kamp. Lenge. Jeg takler andre områder av livet fordi jeg har kjempet og ikke gitt opp. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er og har vært en kamp. Lenge. Jeg takler andre områder av livet fordi jeg har kjempet og ikke gitt opp. 

Se det! Du har vært, og er, KJEMPEflink! Om ikke andre ser det eller vet det, så VET du det! Om ikke andre roser deg, så ros deg selv! Det er du verdt! :) Tommel opp for deg! 👍

Skrevet (endret)

Jeg tror, med unntak av konkrete KPI/ prestasjoner i arbeidet, at jeg aldri har reflektert over hvor god eller lite god jeg er. Hva er poenget med å forsøke å måle noe som ikke under noen omstendighet er målbart?

Mener du at ethvert menneske bør definere et vektet skjema med 50 parametre som bestemmer denne personens godhet? Hvem bestemmer kriteriene og vektingen?

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg tenker poenget mitt uansett var, gitt at du ikke har et slikt skjema, at du egentlig ikke har noen god bedømmelse av din egen godhet og at dette i stor grad er en vurdering du har gjort ut fra egne følelser i en tung periode.

Og det er verken en god eller objektiv vurdering, som jeg synes du trenger hvis du skal gå inn i dette nærmest umulige arbeidet med å kartlegge egen godhet.

Skrevet
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tenker poenget mitt uansett var, gitt at du ikke har et slikt skjema, at du egentlig ikke har noen god bedømmelse av din egen godhet og at dette i stor grad er en vurdering du har gjort ut fra egne følelser i en tung periode.

Og det er verken en god eller objektiv vurdering, som jeg synes du trenger hvis du skal gå inn i dette nærmest umulige arbeidet med å kartlegge egen godhet.

Takk for dine og andres råd. 

Skrevet
8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror, med unntak av konkrete KPI/ prestasjoner i arbeidet, at jeg aldri har reflektert over hvor god eller lite god jeg er. Hva er poenget med å forsøke å måle noe som ikke under noen omstendighet er målbart?

Mener du at ethvert menneske bør definere et vektet skjema med 50 parametre som bestemmer denne personens godhet? Hvem bestemmer kriteriene og vektingen?

Jeg skjønner poenget ditt.

Det er bra du ikke har det som jeg har det. Jeg har hatt det slik helt siden jeg var liten. 

Skrevet

Anbefaler deg å se denne 2 min-lange videoen som omhandler fasaden bak fb-innlegg osv! 

Anonymkode: 4d4f5...b47

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...