Gå til innhold

Morgenangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre for å få det bedre på morgenen? Det er så tungt å våkne. Jeg kjenner angst i hele kroppen, og jeg orker ikke tanken på dagen med sine krav som ligger foran meg. Jeg ser ingen utvei på dette, all den tid man trenger inntekt og «anerkjennelsen» en «ok» gir. Jeg føler meg syk, har alltid fysiske symptomer på en eller annen måte, som feks kvalme, utmattelse, begynnende forkjølelse og sterke bekymringstanker om framtiden i forhold til meg selv og de jeg er glad i. Det går seg på et vis til i løpet av dagen, men jeg starter alltid dagen slik. Det er ekstremt tungt å komme i gang, og jeg lurer seriøst på «meningen med livet.» 

Anonymkode: 59c55...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du i behandling og få du medisin?

Anonymkode: 22f76...8bf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du i behandling og få du medisin?

Anonymkode: 22f76...8bf

Nei. Har gått i terapi uten så mye nytte av det tidligere. Det er mest reelle bekymringer. 

Skrevet

Hva med å prøve yoga og mindfullness og eksponeringsterapi? Det er i alle fall det som hjelper meg mest.

Anonymkode: 0f9df...aae

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å prøve yoga og mindfullness og eksponeringsterapi? Det er i alle fall det som hjelper meg mest.

Anonymkode: 0f9df...aae

Takk, men de to førstnevnte har heller ikke fungert så mye. Vurderer en prat med fastlegen eller gå til noen som driver privat. 

Jeg håpet kanskje noen hadde strategier en kan øve på selv. 

motorPrøysen
Skrevet

Du sier det mest er reelle bekymringer. Da tror jeg det er viktig å få klarhet i om du for øyeblikket er oppe i en arbeids-/livssituasjon som er uvanlig stressende, og som de fleste andre også ville opplevd som det, eller om det er en mer "vanlig" situasjon som for deg oppleves svært stressende. Hvis det er det første som er tilfelle bør prioriteten være å forandre situasjonen i den grad det er mulig, og hvis det andre er tilfelle er psykiatrisk behandling på sin plass.

Skrevet
2 timer siden, motorPrøysen skrev:

Du sier det mest er reelle bekymringer. Da tror jeg det er viktig å få klarhet i om du for øyeblikket er oppe i en arbeids-/livssituasjon som er uvanlig stressende, og som de fleste andre også ville opplevd som det, eller om det er en mer "vanlig" situasjon som for deg oppleves svært stressende. Hvis det er det første som er tilfelle bør prioriteten være å forandre situasjonen i den grad det er mulig, og hvis det andre er tilfelle er psykiatrisk behandling på sin plass.

Ja, jeg bør nok prøve å endre situasjonen(e), men er redd det delvis er uløselig. Dvs velges noe, medfører det er nytt problem osv. 

Jeg skulle likevel ønske jeg klarte å være roligere og i mindre kriseberedskap når jeg våkner. Det er til og med en slags rumling i øret, som en liten motor, som aldri er der annet enn når jeg våkner og stresser. Jeg er så negativ og angstfylt i det jeg våkner. Kjip måte å starte dagen på. 

Skrevet

Sukk. Sovner sent, våkner tidlig når jeg sksl på jobb. Har null lyst og føler meg helt utmattet med hodepine før jeg har stått opp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...