Gå til innhold

Er det sannsynlig at jeg vil få plass på DPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for øyeblikket innlagt på en lukket psykiatrisk akuttpost etter et alvorlig selvmordsforsøk. Hoveddiagnosen min er schizoaffektiv og jeg er akkurat nå manisk, i tillegg til denne har jeg også en del andre diagnoser. Jeg har vært her i 9 dager og er innlagt på tvang. Jeg venter på svar fra advokaten min angående klagesaken til kontrollkommisjonen, han sa at han regnet med å få svar fra dem rundt ettermiddag så jeg tipper på at jeg vil høre fra han veldig snart. Dersom de opphever tvangen er det sannsynlig at jeg vil få plass på DPS i morgen eller er det for kort varsel? Jeg har ingen selvmordstanker nå og har heller ingen tanker om å skade meg, men det er bare 4 dager siden jeg hadde veldig sterke tanker om dette. Akkurat nå har jeg ingen utgang utenfor avdelingen og jeg har heller ingen tilgang til ting jeg kan bruke til å skade meg med. Jeg tenker at dersom jeg blir skrevet ut og bare reiser rett hjem der alle disse mulighetene vil være så utrolig lett tilgjengelige så vil det ende med at jeg vil få tilbake disse tankene og det vil ende i et nytt selvmordsforsøk.

Anonymkode: dcb35...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har det slik som du beskriver i den siste setningen din, er det vel best at du bare blir der du er inntil videre? Tror nok jeg ville ha følt meg litt sterkere først, før jeg ville hjem.

Skrevet
Akkurat nå, anbr42 skrev:

Når du har det slik som du beskriver i den siste setningen din, er det vel best at du bare blir der du er inntil videre? Tror nok jeg ville ha følt meg litt sterkere først, før jeg ville hjem.

Men jeg klarer ikke å være her lengre?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg klarer ikke å være her lengre?

Det er jo veldig leit at du ikke orker det. Kan du ikke få noen tips og råd fra de ansatte om hva som evt. kan gjøres for at du skal trives bedre? 

Skrevet
Akkurat nå, anbr42 skrev:

Det er jo veldig leit at du ikke orker det. Kan du ikke få noen tips og råd fra de ansatte om hva som evt. kan gjøres for at du skal trives bedre? 

Takk for tips, jeg skal prøve å spørre. Men det er jo egentlig ikke så mye de kan gjøre egentlig tenker jeg da, det er mer meg det er noe feil med egentlig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, jeg skal prøve å spørre. Men det er jo egentlig ikke så mye de kan gjøre egentlig tenker jeg da, det er mer meg det er noe feil med egentlig.

Det er ikke noe "feil" med deg. Du er for tiden syk, men du er ingen feil. 

Hvis du blir overført til frivillig innleggelse, så kan du kanskje få flere muligheter til å aktivisere deg selv, f.eks. strikking, legge puslespill, løse kryssord, se på TV og filmer på Netflix, etc. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for øyeblikket innlagt på en lukket psykiatrisk akuttpost etter et alvorlig selvmordsforsøk. Hoveddiagnosen min er schizoaffektiv og jeg er akkurat nå manisk, i tillegg til denne har jeg også en del andre diagnoser. Jeg har vært her i 9 dager og er innlagt på tvang. Jeg venter på svar fra advokaten min angående klagesaken til kontrollkommisjonen, han sa at han regnet med å få svar fra dem rundt ettermiddag så jeg tipper på at jeg vil høre fra han veldig snart. Dersom de opphever tvangen er det sannsynlig at jeg vil få plass på DPS i morgen eller er det for kort varsel? Jeg har ingen selvmordstanker nå og har heller ingen tanker om å skade meg, men det er bare 4 dager siden jeg hadde veldig sterke tanker om dette. Akkurat nå har jeg ingen utgang utenfor avdelingen og jeg har heller ingen tilgang til ting jeg kan bruke til å skade meg med. Jeg tenker at dersom jeg blir skrevet ut og bare reiser rett hjem der alle disse mulighetene vil være så utrolig lett tilgjengelige så vil det ende med at jeg vil få tilbake disse tankene og det vil ende i et nytt selvmordsforsøk.

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan bli værende for å få hjelp når du tydelig ikke har det greit med deg selv?

Anonymkode: 0f54c...f61

Skrevet
51 minutter siden, anbr42 skrev:

Det er ikke noe "feil" med deg. Du er for tiden syk, men du er ingen feil. 

Hvis du blir overført til frivillig innleggelse, så kan du kanskje få flere muligheter til å aktivisere deg selv, f.eks. strikking, legge puslespill, løse kryssord, se på TV og filmer på Netflix, etc. 

Ok. Du har vel kanskje rett. Takk.

Jeg kan alt gjøre det som du nevner bortsett fra strikking, men det interesserer meg ikke uansett så det gjør ikke noe. Det eneste som blir endret dersom kontrollkommisjonen opphever tvangsvedtaket er at jeg får utgang utenfor avdelingen og tilgang til ting som jeg kan skade meg selv med og ta livet mitt med og jeg ser ikke hvordan det skal kunne gjøre det så mye bedre?

Den største grunnen til at jeg ønsker å komme til DPS er fordi jeg kjenner psykiateren der da jeg har hatt henne som behandler tidligere, mens psykiateren på denne avdelingen jeg er innlagt ved nå har jeg aldri hatt som behandler før og jeg opplever han som vanskelig å snakke med og jeg føler ikke at han ser meg slik jeg virkelig er og jeg føler også at han virkelig ikke skjønner noe av det som forteller ham av det som jeg sliter med og finner vanskelig. Jeg har spurt om å heller få snakke med en annen behandler her, men de sier at nei, det får jeg ikke for jeg må snakke med den behandleren som tilhører avdelingen og de har bare han. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan bli værende for å få hjelp når du tydelig ikke har det greit med deg selv?

Anonymkode: 0f54c...f61

Som sagt så ønsker jeg meg til DPS fordi jeg da kan få samtaler med en psykiater som jeg alt har en relasjon til og som jeg kjenner i stedet for å snakke med psykiateren her på avdelingen. Psykiateren her har jeg aldri har hatt som behandler før og jeg opplever han som vanskelig å snakke med og jeg føler ikke at han ser meg slik jeg virkelig er og jeg føler også at han virkelig ikke skjønner noe av det som forteller ham av det som jeg sliter med og finner vanskelig. 

Skrevet

Men jeg skal virkelig prøve å ta til meg det som dere sier og kanskje prøve å bli her lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...