Gå til innhold

Er det slik at problemene ofte løser seg selv med mindre tiltak for de aller fleste pasienter med psykiske plager?

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
Skrevet

Vet dere noe mer om hvor stor andel som får mer kroniske plager og som kanskje må få en innleggelse eller mye tettere oppfølging.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maggie55
Skrevet

Mange i dag hevder jo at ensomhet er de neste folkesykdommen som seiler opp. Alt kanskje bare på grunn av ens egen væremåte. Enkelte mennesker i vår tid føler seg så ensomme at de " kan høre en knappenål falle" har jeg hørt.

Men årsaken til livslange kroniske plager og lidelse ligger kanskje mye annet sted for de fleste?

Skrevet

Hos meg er det kronisk og blir ikke kvitt det med eller uten hjelp. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Mye hos meg også tror jeg. Vi prøver bare alle å forstå problemene så godt vi kan tror jeg. Kanskje ofte det lureste å bare senke skuldrene i mye yror jeg. Ikke det jeg føler fortsatt at politikere flest kan dra dit skureonna bor for min del. Pasienter med psykisk lidelse er jo nærmest en " pariakaste" for mange. Mye urett skjer også i dag tror jeg.

Skrevet
24 minutter siden, Maggie55 skrev:

Mye hos meg også tror jeg. Vi prøver bare alle å forstå problemene så godt vi kan tror jeg. Kanskje ofte det lureste å bare senke skuldrene i mye yror jeg. Ikke det jeg føler fortsatt at politikere flest kan dra dit skureonna bor for min del. Pasienter med psykisk lidelse er jo nærmest en " pariakaste" for mange. Mye urett skjer også i dag tror jeg.

Syns ikke psykisk syke får god nok oppfølging,mange tar selvmord. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er akkurat det. Det er så farlig lett å få skylapper og sette livet til i desperat  fortvilelse. Men jeg tror alle prøver vi så godt vi kan å ta vare på våre.

Nå om dagen prøver jeg innimellom å nyte litt sol før kanskje regnet setter inn. Skal visst bli mer enn en skur nå og da her. Ellers har det vært noen oppslag om at jordskjelvfaren er økt og at det er mer snakk om når og ikke om der kommer nytt skjelv. Rundt 1900 var visst skjelvet på 5,6 men hadde da senter langt ute i fjorden. På skolen lærte vi at sannsynligheten for et annet senter for et skjelv var nesten usannsynlig. Men man får selvsagt stadig nye kunnskaper. Jeg visste ikke at det i 1901 var så sterkt. Men så mye man ikke vet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...