Gå til innhold

Paranoid, psykose eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne sier at hun ikke stoler på samboeren sin fordi han er ute etter å ta henne. Hun sier at han bruker familien sin til å overvåke henne gjennom at han forteller alt hun sier til dem. En i familien der har en høyere stilling innen helsevesenet og hun sier at han sier til ham alt som er feil med henne for at han kan gjøre henne noe farlig hvis hun blir lagt inn. Hun tror også at han tar bilder av notatene hennes når hun ikke ser det, så han kan bruke de mot henne en dag. 

Jeg oppfatter dette underlig og lurer på hva som er årsaken til at hun tenker på den måten?

Anonymkode: 033d4...aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som symptomer på noe og kanskje psykose, men det kan jo ha en helt naturlig årsak. Hvem vet hvordan denne samboeren og hans familie er mot henne.Fordi om folk nyeter høy tillit behøver ikke det bety at det ikke kan være et skalkeskjul for noe annet. 

Men jeg er kanskje for mistenksom.

Anonymkode: 3d9c3...cb6

Skrevet

Dette er en paranoid psykose. Hun bør få behandling.

Skrevet
9 timer siden, kupton skrev:

Dette er en paranoid psykose. Hun bør få behandling.

Takk. Da får jeg får forsøke å få henne til behandling selv om det ikke blir lett. 

Hva kan evt. utfallet bli hvis hun ikke får behandling?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva kan evt. utfallet bli hvis hun ikke får behandling?

At sykdommen blir varig og i verste fall en negativ utvikling.

Skrevet
29 minutter siden, kupton skrev:

At sykdommen blir varig og i verste fall en negativ utvikling.

Uff, jeg skal forsøke, men hun sier at det hun forklarer er helt sant og at jeg må forstå siden hun er redd for hva som kan komme til å skje dersom hun ikke blir trodd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...