Gå til innhold

Er det fortsatt ulovlig å ha et seksuelt forhold til en ansatt i psykiatrien dersom...

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, alle som jobber i miljøet har mulighet til å lese. Så sant du ikke snakker om noen som jobber på en annen avdeling eller annen post enn du er innlagt, så har de lov til å orientere seg ved å lese i journalen.

Anonymkode: d93e1...d99

Virkelig? Hva er begrunnelsen til at de har lov til å lese journalen til en pasient de ikke har ansvar for? Jeg ser ikke hvilken nytte det skal ha?

Anonymkode: 27322...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, FGT skrev:

Ok, ja  de har like mye ansvar på hvordan de opptrer, hvis de jobber og er ansatt  under utdanning som pleierasistendt. Kan ikke se noe forskjell her.   

Det har jeg skjønt nå, men hovedspørsmålet er jo egentlig om man kan ha et forhold til en ansatt som jobber på avdelingen man er innlagt ved, men som man ikke har hatt som kontaktperson?

Skrevet

Virkelig? Hva er begrunnelsen til at de har lov til å lese journalen til en pasient de ikke har ansvar for? Jeg ser ikke hvilken nytte det skal ha?

Dersom det er to-tre ansatte på kveldsvakt og f.eks. tolv pasienter, så kan det fort bli slik at en annen enn kontaktpersonen forholder seg til pasientene.

Skrevet

Det har jeg skjønt nå, men hovedspørsmålet er jo egentlig om man kan ha et forhold til en ansatt som jobber på avdelingen man er innlagt ved, men som man ikke har hatt som kontaktperson?

Nå har du vel fått svar på det mange ganger allerede:-)

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er to-tre ansatte på kveldsvakt og f.eks. tolv pasienter, så kan det fort bli slik at en annen enn kontaktpersonen forholder seg til pasientene.

Ok. Det gir mening.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du vel fått svar på det mange ganger allerede:-)

Jeg vet. Ville bare presisere det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...