Gå til innhold

Har helse midt-norge fått elektronisk pasientjournal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helse midt-norge fått elektronisk pasientjournal? Jeg tilhører helse midt-norge og den ene ansatte på den psykiatriske avdelingen jeg er innlagt ved sa at jeg kunne lese journalen min på nettet nå og at han mente at den lå på helsenorge.no, men jeg får fortsatt bare opp helse nord og helse vest når jeg går inn på pasientjournal. Er det noen som vet noe om dette? Jeg får ikke opp noe når jeg googler heller.

Anonymkode: 793a8...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helse Midt har elektronisk pasientjournal, men den er ikke tilgjengelig for pasientene.

Jeg leste i forgårs at Helse Sørøst nå la ut journalene. Dermed er det kun Midt som ikke har dette i dag.

Skrevet
6 minutter siden, kupton skrev:

Helse Midt har elektronisk pasientjournal, men den er ikke tilgjengelig for pasientene.

Jeg leste i forgårs at Helse Sørøst nå la ut journalene. Dermed er det kun Midt som ikke har dette i dag.

Skjønner. Tror du det er sannsynlig at også helse-midt vil gjøre pasientjournalene tilgjengelig for pasientene om ikke så veldig lenge?

Skrevet

Vil det være sannsynlig at fastlegejournalen blir tilgjengelig etterhvert også?

Anonymkode: c5a6d...660

Skrevet
12 minutter siden, kupton skrev:

Det er meget sannsynlig. Send en epost og spør.

[email protected]

Det var et godt forslag å sende en e-post og spørre, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Jeg sendte dem en e-post nå, jeg skal prøve å huske å oppdatere tråden med svaret jeg får dersom jeg husker det og dersom jeg får svar slik at andre som lurer på det samme også kan få svar. Om jeg skulle glemme det er det bare å minne meg på det.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det være sannsynlig at fastlegejournalen blir tilgjengelig etterhvert også?

Anonymkode: c5a6d...660

Det lurer jeg også på.

Skrevet

Da har jeg fått svar. Limer inn svaret under her.

"Vi har elektronisk pasientjournal også i dag, og pasienter har lovfestet rett til innsyn, men i dag bruker helsetjenesten mange ulike journalsystemer.

Med Helseplattformen får Helse Midt-Norge en ny, elektronisk pasientjournal som skal gi pasienter og innbyggere lettere innsyn i egen journal og bedre kontakt med helsetjenesten.

For første gang får vi en felles journal som også skal omfatte kommunal helsetjeneste, fastleger og private aktører. 

Helseplattformen er et stort program med nærmere 90 medarbeidere fra helsetjenesten i kommuner og sykehus. Nå arbeider vi mest med å beskrive og kjøpe inn teknologien, og med å forberede innføring til de mange tusen helsemedarbeiderne i regionen som skal arbeide med den nye løsningen. Vi regner med at de første sykehusene og kommunene tar i bruk den nye journalen i 2021.

Det er mest sannsynlig at du vil kunne logge inn i din egen journal gjennom Helsenorge.no, men dette er også noe vi fremdeles jobber med.

Du kan lese mer om Helseplattformen på www.helseplattformen.no.

Det er mulig Helsenorge.no får noen nye funksjoner i løpet av tida det tar før Helseplattformen kommer, det vet ikke jeg så mye om. Fra vår side kommer det ikke noe før journalen er tatt i bruk i helsetjenesten i Midt-Norge, altså ca 2021"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...