Gå til innhold

Hvordan finner politet ut hvem fastlegen til en person er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner politet ut hvem fastlegen til en person er? Jeg skrev noe på nettet som gjorde at politiet fikk en bekymringsmelding angående meg og de valgte da å kontakte fastlegen min, jeg lurer derfor på hvordan de fant ut av hvem han er. Fastlegen min er fastlege i en helt annen kommune enn den jeg bor og har registrert adresse i, så jeg tenker at det kunne jo ikke vært så lett å finne ut av, eller?

Anonymkode: 063e2...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De måtte også spore ip-adressen min da jeg skrev det anonymt og internettet er registrert på min far og jeg har heller ikke registrert adresse hos ham. Hvordan kunne de egentlig finne ut at det var jeg som hadde skrevet det da?

Skrevet

Selv om internett står på en annen en brukeren har pc og dagens telefoner egen ip adresse som er registrert og politiet kontakter bare legevakt eller kommuneoverlegen som har tilgang på info om hver enkelt person har som fastlege og det er uavhengig av bosted. 

Skrevet
28 minutter siden, aa-k-j skrev:

Selv om internett står på en annen en brukeren har pc og dagens telefoner egen ip adresse som er registrert og politiet kontakter bare legevakt eller kommuneoverlegen som har tilgang på info om hver enkelt person har som fastlege og det er uavhengig av bosted. 

Skjønner. Takk for forklaring. Men vet du om kommuneoverlegen vil gi informasjon om hvem en persons fastlege er til alle eller er det bare i spesielle tilfeller dersom det står om liv og helse? Som i dette tilfelle når politet ringer fordi de er bekymret for liv?

Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Takk for forklaring. Men vet du om kommuneoverlegen vil gi informasjon om hvem en persons fastlege er til alle eller er det bare i spesielle tilfeller dersom det står om liv og helse? Som i dette tilfelle når politet ringer fordi de er bekymret for liv?

Nei legevakt/kommuneoverlegen gir ikke ut slik informasjon til alle. Det er helsepersonell og politi som får vite det om det er absolutt nødvendig. En privatperson får ikke slik info. De kan bare gi bekymringsmelding til legevakt/ kommuneoverlege som igjen tar kontakt med vedkommendes fastlege. 

Endret av aa-k-j
Skrevet
58 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei legevakt/kommuneoverlegen gir ikke ut slik informasjon til alle. Det er helsepersonell og politi som får vite det om det er absolutt nødvendig. En privatperson får ikke slik info. De kan bare gi bekymringsmelding til legevakt/ kommuneoverlege som igjen tar kontakt med vedkommendes fastlege. 

Ok. Det er jo bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...