Gå til innhold

Feed-back skjema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha bytte behandler så får jeg et feed-back skjema etter hver time som jeg må fylle ut. Finnes det noe med behandler som irriterer deg? Opplever du at behandler forstår dine problemer? Stoler du på behandler? Hvordan har du kjent deg den siste uka? Hvor lykkelig/ulykkelig er du? Har du trent mindre den siste uka? Ja det var noen av spørsmålene på de fire sidene jeg må fylle ut. 

Har ikke vært bort i dette tidligere og synes spesielt spørsmålene som handler om behandler er vanskelig å svare på. Er det noen andre som får slike skjema etter hver time? Er det vanlig å få slike skjema etter hver time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk en kort periode til en psykolog som brukte et sånt skjema. Jeg synes det både var rart og unødvendig bruk av timen. Jeg likte det overhode ikke.

Skrevet

Det ville jeg oppleve som merkelig om jeg ikke fikk en helt klar forklaring på intensjonen bak det - noe jeg mener man bør få ved første utlevering av et sånt skjema. Hvis min behandler ønsket svar på den type spørsmål, ville jeg oppleve det mer fornuftig å vedkommende stilte meg disse spørsmålene direkte, og at vi hadde en åpen dialog rundt evaluering underveis. 

Har behandleren din begrunnet hvorfor du skal fylle ut et slikt skjema etter hver eneste time?

Skrevet

Dette er nok ikke behandler sitt "prosjekt", men enten institusjonen eller et forskningsprosjekt til en av de ansatte.

Feed-back er helt nødvendig i arbeidet med forbedring.

Skrevet
20 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det ville jeg oppleve som merkelig om jeg ikke fikk en helt klar forklaring på intensjonen bak det - noe jeg mener man bør få ved første utlevering av et sånt skjema. Hvis min behandler ønsket svar på den type spørsmål, ville jeg oppleve det mer fornuftig å vedkommende stilte meg disse spørsmålene direkte, og at vi hadde en åpen dialog rundt evaluering underveis. 

Har behandleren din begrunnet hvorfor du skal fylle ut et slikt skjema etter hver eneste time?

Har ikke fått annen begrunnelse enn et ønske om tilbakemelding og det er i grunnen greit. Skal spørre i neste time hva han bruker det til, tenkte ikke på det da jeg fikk skjema. 

18 minutter siden, kupton skrev:

Dette er nok ikke behandler sitt "prosjekt", men enten institusjonen eller et forskningsprosjekt til en av de ansatte.

Feed-back er helt nødvendig i arbeidet med forbedring.

Forstår godt at feed-back er nødvendig og kan være pga. behandlingen jeg starter opp nå som omhandler følelser (for eksempel så kan det være noe som er trist og jeg vet at det er trist, men jeg kan ikke kjenne på følelsen tristhet) og også etter vært emdr hvis jeg kommer dit at jeg kan takle det.

Kommer til å svare på skjema hver gang selv om jeg nå siden jeg har ny behandler synes det er vanskelig å svare på spørsmålene om behandler. 

37 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg gikk en kort periode til en psykolog som brukte et sånt skjema. Jeg synes det både var rart og unødvendig bruk av timen. Jeg likte det overhode ikke.

Tror ikke vi skal bruke timene på å gjennomgå skjema.

Skrevet
4 timer siden, Fionys skrev:

Har ikke fått annen begrunnelse enn et ønske om tilbakemelding og det er i grunnen greit. Skal spørre i neste time hva han bruker det til, tenkte ikke på det da jeg fikk skjema. 

Forstår godt at feed-back er nødvendig og kan være pga. behandlingen jeg starter opp nå som omhandler følelser (for eksempel så kan det være noe som er trist og jeg vet at det er trist, men jeg kan ikke kjenne på følelsen tristhet) og også etter vært emdr hvis jeg kommer dit at jeg kan takle det.

Kommer til å svare på skjema hver gang selv om jeg nå siden jeg har ny behandler synes det er vanskelig å svare på spørsmålene om behandler. 

Tror ikke vi skal bruke timene på å gjennomgå skjema.

Det gjorde vi. Skjønner godt at de trenger feed-back, men jeg opplevde flere av spørsmålene som vanskelig å svare på nettopp fordi de omhandlet behandler. Særlig når vi gikk igjennom skjemaet hver gang. 

Skrevet

Det eneste de hadde var et eget skjema for klager.

Anonymkode: 88f9c...bae

Skrevet

Har nå fått svar på hva dette skjema er godt for. Det skal brukes for at behandler skal kunne forbedre behandlingen og seg selv, i tillegg til å kartlegge virkning av behandlingen. Slipper heldigvis å fylle ut et slikt skjema etter hver time, men med jevne mellomrom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...