Gå til innhold

Møte med tidligere fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er mulig å ha et møte med tidligere fastlege. Satte meg på venteliste hos ny fastlege og fikk den før jeg visste ordet av det så fikk ikke rettet på ting forrige fastlege har gjort. Jeg vil gjerne ha uttalelser h*n ga til andre rettet da devikke stemmer. H*n var dessverre flink til å trekke konklusjoner basert på antagelser framfor fakta. Jeg tenker siden det var h*n som utleverte opplysningene så er det vel også h*n som bør rette de. Opplysningene er så feil at de er en belastning for meg uten at jeg vil utdype det mer. Jeg vil ikke ha noen spørsmål om hva og hvorfor. Jeg vil bare ha svar på det jeg spør om. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, aa-k-j skrev:

Jeg bare lurer på om det er mulig å ha et møte med tidligere fastlege. Satte meg på venteliste hos ny fastlege og fikk den før jeg visste ordet av det så fikk ikke rettet på ting forrige fastlege har gjort. Jeg vil gjerne ha uttalelser h*n ga til andre rettet da devikke stemmer. H*n var dessverre flink til å trekke konklusjoner basert på antagelser framfor fakta. Jeg tenker siden det var h*n som utleverte opplysningene så er det vel også h*n som bør rette de. Opplysningene er så feil at de er en belastning for meg uten at jeg vil utdype det mer. Jeg vil ikke ha noen spørsmål om hva og hvorfor. Jeg vil bare ha svar på det jeg spør om. 

Du kan be han rette på opplysningene, men det er ikke sikkert dere har samme syn. Så mye misforstås for tiden syns jeg. 

Skrevet

Ofte er det vi pasienter som kjenner oss best. Jeg har god erfaring med å lage et eget skriv framfor å få overført journaler når jeg vet at de har vært fulle av rot. Der har jeg skrevet generelt om hva jeg strever med, evt. hva som er gjort med det før og hva jeg ønsker gjort med det. Jeg har skrevet litt om meg selv, hva jeg er opptatt av og liker å gjøre også. Tatt med relevant sykehistorie og lagt ved oversikt over ulike kontakter i spesialisthelsetjenesten, pluss liste over medisiner jeg bruker og dosering av disse. Liste over medisiner kan man få fra forrige fastlege om man ikke helt har det i hodet. Min nåværende fastlege tok dette veldig godt i mot, og syntes det var mye greiere enn å sitte med en milelang journal å sette seg inn i. 

Om du ønsker at de to legene snakker sammen, så skader det ikke om du selv ringer og forhører deg. Eller din nye fastlege kan evt. etterspørre et møte om dere tenker det er fornuftig. 

Skrevet
2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Ofte er det vi pasienter som kjenner oss best. Jeg har god erfaring med å lage et eget skriv framfor å få overført journaler når jeg vet at de har vært fulle av rot. Der har jeg skrevet generelt om hva jeg strever med, evt. hva som er gjort med det før og hva jeg ønsker gjort med det. Jeg har skrevet litt om meg selv, hva jeg er opptatt av og liker å gjøre også. Tatt med relevant sykehistorie og lagt ved oversikt over ulike kontakter i spesialisthelsetjenesten, pluss liste over medisiner jeg bruker og dosering av disse. Liste over medisiner kan man få fra forrige fastlege om man ikke helt har det i hodet. Min nåværende fastlege tok dette veldig godt i mot, og syntes det var mye greiere enn å sitte med en milelang journal å sette seg inn i. 

Om du ønsker at de to legene snakker sammen, så skader det ikke om du selv ringer og forhører deg. Eller din nye fastlege kan evt. etterspørre et møte om dere tenker det er fornuftig. 

Hm det var ikke dumt 😀 Tror jeg skal prøve det. Skrive selv istedenfor at fastlegen må bruke tid på å lese journalen. Har kopi av journalen fra forrige fastlege så tror det er medisinliste der. Takk for tipset 😀

Skrevet

Man er ofte bare en blant så veldig mange tror jeg. Må være vanskelig å huske pasientene fra hverandre tenker jeg.

Anonymkode: 0a408...e78

Skrevet

H*n utleverte opplysninger jeg ikke var kjent med og feil opplysninger i henvisninger til DPS. Dette har fått konsekvenser for meg slik at istedenfor å få hjelp til å bli bedre ble jeg betraktelig verre. Har bestemt meg for å levere et brev hvor jeg ber h*n rette i dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...