Gå til innhold

Fornærmet fordi behandler synes jeg er "underutviklet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandleren min mener at jeg, mentalt sett, er veldig mye yngre enn min egentlige alder. Jeg er 30 år, men hun mener at jeg er rundt tolv år i hodet. Hun har sagt det flere ganger. Ar hun tenker på meg som en tolvåring. Er det ok at jeg blir litt fornærmet? Jeg har jo jobb, egen leilighet, gjør husarbeid, jobben min, betaler regninger, tar telefoner - jeg gjør jo mange "voksenting", og jeg tror ikke at venninnene mine, kjæresten eller familien min ser på meg som en svært underutviklet 30-åring. Jeg vet ikke om hun mener at jeg er som en tolvåring generelt, på alle områder, eller om hun sikter til emosjonell utvikling, for eksempel. Hvorfor holder psykologen på med slikt? Å sette en mental alder på pasientene? 

Anonymkode: a38ba...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandleren min mener at jeg, mentalt sett, er veldig mye yngre enn min egentlige alder. Jeg er 30 år, men hun mener at jeg er rundt tolv år i hodet. Hun har sagt det flere ganger. Ar hun tenker på meg som en tolvåring. Er det ok at jeg blir litt fornærmet? Jeg har jo jobb, egen leilighet, gjør husarbeid, jobben min, betaler regninger, tar telefoner - jeg gjør jo mange "voksenting", og jeg tror ikke at venninnene mine, kjæresten eller familien min ser på meg som en svært underutviklet 30-åring. Jeg vet ikke om hun mener at jeg er som en tolvåring generelt, på alle områder, eller om hun sikter til emosjonell utvikling, for eksempel. Hvorfor holder psykologen på med slikt? Å sette en mental alder på pasientene? 

Forstår godt at du bli fornærmet av det, høres jo ikke ut som det henger sammen med virkeligheten. De psykologene kan være rare og mistolke ting. 

Skrevet
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Forstår godt at du bli fornærmet av det, høres jo ikke ut som det henger sammen med virkeligheten. De psykologene kan være rare og mistolke ting. 

Mulig det er noe sannhet i det, eller at jeg er noe underutviklet på enkelte områder. Kanskje når det kommer til å regulere følelser. Men det er uansett kjipt når hun snakker om det sånn generelt. Tror jeg må ta det opp neste gang.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er noe sannhet i det, eller at jeg er noe underutviklet på enkelte områder. Kanskje når det kommer til å regulere følelser. Men det er uansett kjipt når hun snakker om det sånn generelt. Tror jeg må ta det opp neste gang.

Ja det må du ta opp, hva som egentlig menes med dette. 

Skrevet

Spør om hva hun mener helt konkret. Jeg vil tro at hun tenker på noe helt konkret, og da er det jo greit for deg å få vite om det :-)

Skrevet

Synes ikke du skal være fornærmet. Tenk at du er der for å vokse og utvikles. 

Skrevet

Hvis noen sa noe sånt til meg ville jeg stusset. Tror jeg ville bedt behandler om å utdype meningen bak det hun sier. 

Skrevet

Ja, jeg blir litt satt ut hver gang det blir nevnt. Og så har jeg tenkt: jaja, hun fagpersonen. Men etter timen tenker jeg en del på det, og er redd for at det er sant, eller om andre synes jeg er umoden, osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...