Gå til innhold

virker Peratsin mot depresjon Kupton?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med tunge depresjoner i det siste. Bruker efexor 300 mg, lamictal 75 mg, fluanxol 0.5 mg og peratsin som er trilafon 4 mg morgen og 4 mg kveld. Har trappet opp til 6 mg morgen og kveld med peratsin de siste dagene, føler meg litt bedre ang depresjonen. Har nå tatt 8 mg i kveld og tenkte det samme i morgen. Hjelper peratsin for depresjon? Gikk på høyere dose av fluanxol men ble ubehagelig uvel i hodet og kroppen, fikk ikke roen i meg. Føler peratsin gir en bra rolighet inni meg. Er 16 mg peratisn for mye for en som ikke er psykotisk, men bare sliter med angst, depresjoner og tankekjør? Eller kan jeg gå på den dosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt fra antipsykotika kom på 50-tallet, har en kjent til at de har antidepressiv effekt. Intet unntak for perfenazin.

Så kan en av pedagogiske hensyn dele den antidepressive effekten i to. Den direkte som virker på depresjonen, og den indirekte som virker på andre plager som forsterker depresjonen. F.eks. vil smertestillende gi mindre depresjoner om en i tillegg til depresjon har sterke smerter. Så det å dempe tankekjør og angst hos deg, vil sikkert også dempe depresjonen.

Dose vil jeg ikke si noe om, da det ikke er tillatt her. Det er noe du må snakke med legen din om. Men jeg har lyst til å si at dersom du bruker 8 mg eller mer av perfenazin, ser jeg ikke helt hensikten med de 0,5 mg Fluanxol.

Skrevet

Takk for info Kupton. Jeg gikk på 1 mg fluanxol tidligere, men fikk ikke roen i hodet eller kroppen min. Følte meg aktivert hele tiden. Følte det måtte skje noe hele tiden. Og siden jeg er ensom så ble jeg veldig deprimert av det. Men fluanxol er super god på angsten min. Jeg sluttet på den for å gå på peratsin, men fikk mer angst og begynte å ta fluanxol og da hjalp det på angsten. Så derfor tar jeg fluanxol også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...