Gå til innhold

For forbud mot alkohol

Signer her om du er for forbud mot alkohol (brukernavnet blir vist i meningsmåling ikke anonymt)  

8 stemmer

1. 1. Signer her om du er for forbud mot alkohol (brukernavnet blir vist i meningsmåling, ikke anonymt)

• Ja vi trenger forbud mot alkohol, fordi det er farlig
      0
    • Ja vi trenger forbud, og gjerne legg dte i "narkotika" listen, sammen med hasj etc, da vil folk forstå det bedre alle skjønner jo at "narkotika" er farlig og bør være forbudt (som hasj)
    • Nei, jeg er alkohol-misbruker og vil fortsette misbruket mitt
    • Nei, jeg er ikke alkohol-misbruker, men synes forbud er en dårlig løsning, da blir det jo bare smuglersprit etc istedenfor
    • Nei, synes folk bør få skade seg selv, og skader de andre får de sone straffen for eventuelle handlinger de begår i fylla
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/global-studie-all-alkoholbruk-er-skadelig/3423529409.html

Alkohol er farlig, alle psykiatere og leger vet nok dette fra før av gjennom erfaring med klienter, men folk flest virker fortsette misbruket av dette stoffet (som burde klassifiseres som narkotika ettersom det er farligere enn en del andre "narkotiske" stoffer (narkotika er bare definert som de stoffene som myndighetene setter på narkotika lista....)

Norge nest øverst
Alkohol er mest utbredt i Danmark, der 97 prosent av alle menn drakk alkohol i 2016. Norge følger på andreplass med 94 prosent.

Regner med at de blir fult av folk som ønsker forbud, i likhet med den store oppslutningen for forbud mot andre narkotiske stoffer burde dette være udiskuitabelt, vel ?

Gjerne kommenter under også

Kjør debatt !

Anonymkode: 4c540...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/global-studie-all-alkoholbruk-er-skadelig/3423529409.html

Alkohol er farlig, alle psykiatere og leger vet nok dette fra før av gjennom erfaring med klienter, men folk flest virker fortsette misbruket av dette stoffet (som burde klassifiseres som narkotika ettersom det er farligere enn en del andre "narkotiske" stoffer (narkotika er bare definert som de stoffene som myndighetene setter på narkotika lista....)

Norge nest øverst
Alkohol er mest utbredt i Danmark, der 97 prosent av alle menn drakk alkohol i 2016. Norge følger på andreplass med 94 prosent.

Regner med at de blir fult av folk som ønsker forbud, i likhet med den store oppslutningen for forbud mot andre narkotiske stoffer burde dette være udiskuitabelt, vel ?

Gjerne kommenter under også

Kjør debatt !

Alkoholforbud har vært forsøkt tidligere, vel? Fungerte ikke spesielt bra. Rart en da tror at forbud mot "narkotiske stoffer" skal fungere bedre.

Men men.

Anonymkode: 67a28...b2d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkoholforbud har vært forsøkt tidligere, vel? Fungerte ikke spesielt bra. Rart en da tror at forbud mot "narkotiske stoffer" skal fungere bedre.

Men men.

Virker som alle er for forbud av alle rusmidler de ikke bruker selv, og for lovligheten av de de bruker selv. Det blir vel litt 'patetisk' ? 96% bruker alkhol og er for lovlighetene til dette, mens 80%+ er for forbud mot hasj. Noe 'ugler i mosen' ?

12 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Alkoholforbud har vært forsøkt tidligere. https://no.wikipedia.org/wiki/Forbudstiden

Stemmer det, kanskje er det bedre å ta lærdom av fortiden og bruke det til å avgjøre fremtidens lovverk, Men jeg tror ikke Norges befolkning er enig med deg i det, og det er Folkets Vilje som avgjør i demokratier (i teorien), ikke logikk og fornuft.

Skrevet

Du legger jo opp til en tendensiøs poll. Så du får de svarene du vil ha.

Alkohol er ikke en viktig del av mitt liv, men jeg synes alkohol bør bli mer tilgjengelig, og biligere.

Frihet under ansvar.

Anonymkode: 37b31...388

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker som alle er for forbud av alle rusmidler de ikke bruker selv, og for lovligheten av de de bruker selv. Det blir vel litt 'patetisk' ? 96% bruker alkhol og er for lovlighetene til dette, mens 80%+ er for forbud mot hasj. Noe 'ugler i mosen' ?

Eller 'Uglemoser', som det også går an å si. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger jo opp til en tendensiøs poll. Så du får de svarene du vil ha.

Alkohol er ikke en viktig del av mitt liv, men jeg synes alkohol bør bli mer tilgjengelig, og biligere.

Frihet under ansvar.

Hadde "regnet" med at "noen" turde stå frem og kjempe for forbud mot alkohol, men ja kanskje jeg var for "tendensiøs" men tipper det heller handler om egoistiske folk uten "prinsipper/rygggrad", men du er sikkert uenig med deg der siden du nevner tendensiøs og får svarene jeg vil. Andre rusmidler virker det være veldig stuerent å være for forbud mot, selv de som er mindre helseskadelige enn alkohol, det er noe "merkelig" synes jeg.

Jeg bruker ingen rusmidler selv, lovlige eller ulovlige, så jeg er ganske nøytral utenforstående og har ikke noe perosnlig å vinne/tape på forbud eller ikke forbud, men jeg har mine tanker om hva som skjer her, og det virker være en svakhet med demokratier. 2 ulv og 1 sau, har folkeavsteming. SAUER SKAL SPISES stemte de for demokratisk 66% stemte slik, så da er det rett. Flertallstyranni heter det. Folkets vilje, jaja, skal alle få sin vilje, så går alt i dass ihvertfall, en må følge prinsipper synes jeg (men det er ikke slik demokratier er) tror mye av kollapsen vi ser av demokratiene skydes dette, tilslutt er det ikke flere sauer å¨spise da går en etter andre trekk, a race to the bottom...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller 'Uglemoser', som det også går an å si. 

Sånn er det nok, mulig det er noe 'plot' også, hvem vet. Vi får se hva som skjer

Skrevet

Ingen, bortsett fra meg, som gadd stemme her, jo. 

Det må jeg nesten klage på, syntes jeg, vel. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde "regnet" med at "noen" turde stå frem og kjempe for forbud mot alkohol, men ja kanskje jeg var for "tendensiøs" men tipper det heller handler om egoistiske folk uten "prinsipper/rygggrad", men du er sikkert uenig med deg der siden du nevner tendensiøs og får svarene jeg vil. Andre rusmidler virker det være veldig stuerent å være for forbud mot, selv de som er mindre helseskadelige enn alkohol, det er noe "merkelig" synes jeg.

Jeg bruker ingen rusmidler selv, lovlige eller ulovlige, så jeg er ganske nøytral utenforstående og har ikke noe perosnlig å vinne/tape på forbud eller ikke forbud, men jeg har mine tanker om hva som skjer her, og det virker være en svakhet med demokratier. 2 ulv og 1 sau, har folkeavsteming. SAUER SKAL SPISES stemte de for demokratisk 66% stemte slik, så da er det rett. Flertallstyranni heter det. Folkets vilje, jaja, skal alle få sin vilje, så går alt i dass ihvertfall, en må følge prinsipper synes jeg (men det er ikke slik demokratier er) tror mye av kollapsen vi ser av demokratiene skydes dette, tilslutt er det ikke flere sauer å¨spise da går en etter andre trekk, a race to the bottom...

Så det er mer rettferdig att du og KRF får det som dere vil, og forbyr noe 2/3deler er for????

Haha, det er iallfall udemokratisk....

Heldigvis så kan du ha dine meninger i fred, du vinner ikke frem alikevel.

Gjest Maggie55
Skrevet

Enig, men mennesker kan være enda farligere.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er mer rettferdig att du og KRF får det som dere vil, og forbyr noe 2/3deler er for????

Haha, det er iallfall udemokratisk....

Heldigvis så kan du ha dine meninger i fred, du vinner ikke frem alikevel.

Nå misforstod du ganske kraftig.

Lykke til, og vel hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...