Gå til innhold

slektning med mulig psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver på vegne av en slektning som jeg er veldig tilknyttet til, og som jeg er bekymret for. Veldig lenge har jeg lurt på om han lider av bipolar lidelse. Det er tydelig å se at han er manisk til tider, men aldri depressiv.

Jeg prøver å få svar på om han lider av en spesifikk psykisk lidelse, og hvordan man kan behandle det. Dette er typiske ting han av og til gjør som skyldes at noe mest sannsynlig er i veien:

- Mye festing, pengeforbruk, alkoholinntak ol. over en viss periode (varer som regel ikke noe mer enn én uke av gangen)

- Har ofte blitt oppfattet som truende ved beruset tilstand

- Han lyver mye, holder som regel aldri avtaler, er meget impulsiv,

- Har tilsynelatende vanskeligheter med å avslutte et prosjekt han har har begynt (mulig det er noe konsentrasjonsvansker inne i bilde)

- Blir veldig overvelmet av følelser til tider, også går det veldig fort over (kan plutselig begynne å strigråte på begynnelsen av dagen, også føle seg helt normal på ettermiddagen)

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men tror det holder for denne gang. Jeg håper noen kan gi meg noen svar på hva dette kan være, og hvordan han kan få hjelp. Det hadde jeg satt veldig stor pris på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ADHD? Eller kanskje bare det en på godt norsk kaller "en real drittsekk"? (De tre første punktene dine fikk meg til å tenke den tanken).

Uansett så kan nok ikke vanlige legfolk forstå seg på hvilken diagnose han evt. har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...