Gå til innhold

Tips og råd til medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Dette blir nok vanskelig å svare på, og komme med råd som jeg kan klare å ta i bruk, men jeg prøver. Kanskje noen har noen ideer likevel. 

Jeg plages med mye angst og uro. Ekstrem uro. Men jeg er vanskelig å medisinere. Rett og slett grunnet vonde opplevelser som liten ved å være neddopet. Jeg får følelsen av at jeg er medisinert utenpå kroppen, men ikke i ryggmargen, og at jeg blir værende redd inni meg, uten å klare å gi uttrykk for det. Fanget i egen kropp, kan jeg si det? 

Jeg kan heller ikke ta SSRI pga en genvariant som gir mer bivirkninger enn virkning. 

Jeg har KPTSD, dissosiasjon, spiseforstyrrelse. Har brukt laaang tid på å klare å tørre og klare å ta 75mg seroquel på kveld. Jeg er ikke redd imovane og vival så det er det eneste jeg klarer å "lene" meg på, men vivalen hjelper ikke nok for tiden. 

Jeg har prøvd "allverdens" medisiner og husker ikke alle heller, problemet mitt er at jeg blir livredd straks kroppen dempes, for å ikke kunne gjøre motstand. Men jeg klarer ikke å gå som dette lenger. Jeg skal inn i mer intensiv terapi og det stresser meg nok også. Og gjør at uroen vokser. Har noen noe forslag på medisin som kan hjelpe på uro, men ikke dempe så mye at jeg blir redd? Er veldig var på alt... 

Jeg tror jeg er trygg på vival og imovane fordi jeg har tatt det så lenge. Jeg tar forresten også minipress morgen og kveld, men får ikke ta mer og heller ikke midt på dagen pga for lavt blodtrykk. Men det er en medisin som jeg ikke er redd og har hjulpet på kvepping og lignende. 

Mvh meg 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...