Gå til innhold

Efexor vs Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De starter og avsluttes ikke slik, men i "midtstadiet" som er det lengste, er mine depresjoner preget av lite energi, dårlig konsentrasjon,  gledesløshet, lite interesse for andre. Eller.., det er litt slik i starten også, men då har jeg noe mer energi og litt mer uro og grining og tanker.  Også noen depressive tanker i "midtstadiet", men tror de ville bli redusert om jeg fikk tilbake det jeg mangler. F.e. med nok energi og konsentrasjon til å fungere i jobb, mindre tanker om økonomisk ruin (frykt for å måtte over på AAP). Om ikke alle små gjøremål blir så tunge, vil det kanskje være greit å leve. Får jeg mer energi, kan jeg ta meg bedre av barna, og slippe selvbebreidelse for å være dårlig mamma.kanskje ville uroen u starten bli lettere å håndtere om jeg hadde ner energi? Verste følelsen er uro uten lyst eller energi til å gjøre noe som helst.

Ville Wellbutrin være bedre enn Efexor?

Endret av Villanda

Fortsetter under...

Skrevet

Da jeg gikk på Efexor, tror det var 150mg, var jeg alltid trøtt, kunne lett sove 12 timer i strekk, samt sove et par timer på dagen. Men den funket supert mot depresjon og angst. Hvis man vil ha energi anbefaler jeg ikke Efexor, men det virker kanskje forskjellig fra person til person.

Anonymkode: 0342f...b50

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da jeg gikk på Efexor, tror det var 150mg, var jeg alltid trøtt, kunne lett sove 12 timer i strekk, samt sove et par timer på dagen. Men den funket supert mot depresjon og angst. Hvis man vil ha energi anbefaler jeg ikke Efexor, men det virker kanskje forskjellig fra person til person.

Anonymkode: 0342f...b50

Jeg ble veldig fokusert på Efexor husker jeg. Energi gikk opp med dose. 

Anonymkode: 24340...1ab

Skrevet

Jeg brukte begge deler sammen med Lamictal. Var en fin kombinasjon for meg. 

Skrevet

Husker jeg rett når du har prøvd Efexor uten å nå målet? Da må det være riktig å prøve Wellbutrin - enten i tillegg til eller i stedet for.

Skrevet
29 minutter siden, kupton skrev:

Husker jeg rett når du har prøvd Efexor uten å nå målet? Da må det være riktig å prøve Wellbutrin - enten i tillegg til eller i stedet for.

Ja, bruker Efexor 225 mg. Ikke lyst å ta mer og mer piller, men bare MÅ bli arbeidsfør igjen!

Annonse

Skrevet

Skal en nå mål, må en rett som det er gi f... i "lyst til".

A ,,, must do what a ... must do.

Skrevet
58 minutter siden, kupton skrev:

Skal en nå mål, må en rett som det er gi f... i "lyst til".

A ,,, must do what a ... must do.

Ok! Men kom til å tenke på, vil det være noe å hente på økt dose Efexor? Nåværende dose er 225 mg med s-venlafaxin på 1118. (Svaret er kanskje det samme som på innlegget over, med spesialisthelsetjenesten, men det er samme lege som vil gi meg lithium framfor å gi mer Lamictal enn 400 mg (med speil på 11), så jeg spør likevel, og kanskje jeg kan foreslå noe). 

Skrevet

Det er rom for økning her (også for din lege), for FK sier maks 375 mg. Serumkons kan økes til 2000. Det er absolutt et forsøk verdt. Dessuten vil NA effekten slå inn sterkere ved høyere dose, så her har du en god del å hente.

Skrevet
7 timer siden, kupton skrev:

Det er rom for økning her (også for din lege), for FK sier maks 375 mg. Serumkons kan økes til 2000. Det er absolutt et forsøk verdt. Dessuten vil NA effekten slå inn sterkere ved høyere dose, så her har du en god del å hente.

Også for MIN lege, siden det står i bibelen at det er lov 🤣? .  Egentlig synes jeg det er litt rart at de ikke foreslo det der jeg var innlagt.

Da er vel det bedre å forsøke det før evt. Wellbutrin? Skal mote meg opp til å spørre. Eller... kanskje dumt å ikke avvente effekt av TMS først. Må snakke med noen på NAV om hvor lang tid jeg har på meg. Hvis kort tid må jeg prøve "helgardere" meg så langt det er mulig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...