Gå til innhold

Når barnet sliter, hva da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn er svært deprimert. Hvordan går jeg frem for å få hjelp? Er det fastlegen som evt.henviser videre til hjelpeinstans, psykolog etc? Dette haster.

Anonymkode: d89d4...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bestille en hastetime hos fastlegen.

Anonymkode: 1540e...640

Skrevet

Fastlegen henviser vanligvis til BUPP (barne- og ungdomspsykiatrien).

Skrevet
7 timer siden, kupton skrev:

Fastlegen henviser vanligvis til BUPP (barne- og ungdomspsykiatrien).

Takk, da skal jeg bestille time hos fastlegen. Hva gjør de evt. på BUPP?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bestille en hastetime hos fastlegen.

Anonymkode: 1540e...640

Det skal jeg gjøre.

Skrevet

På BUP vil de sette i gang utredning og basert på denne finne et behandlingsløp. Hvordan det er, vil avhenge av alder. 

Skrevet
35 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

På BUP vil de sette i gang utredning og basert på denne finne et behandlingsløp. Hvordan det er, vil avhenge av alder. 

Takk, vet du hvor lang tid det tar fra legens henvisning til innkalling til BUPP?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, vet du hvor lang tid det tar fra legens henvisning til innkalling til BUPP?

Det varierer nok, men da jeg ble henvist til bup som 17-åring i 2016 tok det cirka 5 uker fra henvisningen ble sendt til jeg fikk time/behandling/utredning hos bup. Legen henviste meg dit grunnet depresjonssymptomer. 

Anonymkode: ca1a6...488

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer nok, men da jeg ble henvist til bup som 17-åring i 2016 tok det cirka 5 uker fra henvisningen ble sendt til jeg fikk time/behandling/utredning hos bup. Legen henviste meg dit grunnet depresjonssymptomer. 

Anonymkode: ca1a6...488

Ok, jeg håper at det ikke tar lang tid for dette haster.

Skrevet

Fingers  crossed :) Det er viktig at dere får formidlet dette til fastlegen, slik at denne får skrevet en så god henvisning som mulig. Ta gjerne notater før legetimen, man kan lett få litt jærnteppe når man sitter i en slik krevende setting. Ikke vær redd for å være kravstore.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...