Gå til innhold

psykotisk mor

Anbefalte innlegg

Gjest lisabth
Skrevet

jeg er ei jente på 19. Jeg har bodd sammen med min mor og far helt fram til januar i år, min far døde av kreft i januar, så nå er det bare min mor ig jeg igjenn.

Hele min barndom, så lenge jeg kan huske, har min mor hat noen utbrudd som har vært svært alvorlige. Hun blir sinna av bagateller og hisser seg så opp at hun blis svært voldelig. Når min far var tilstede kunne han unngå at jeg ble fysisk skadet, men han selv måtte tåle kopper i hodet, støvsugere blitt slengt etter han osv. Etterhvert som jeg ble eldre gikk utbruddene mer utover meg fysisk, spesielt de to siste årene, jeg lever med blåmerker og bitemerker nesten alltid. Hun har gått i terapi, men har sluttet fordi hun mener de er mot henne. Hun har fott medesiner men slutter å ta dem fordi hun får å matlyst og vil ikke legge på seg. Det siste året er jeg blitt kastet ut av barndomshjemme mitt ca 20 ganger.

I går hadde hun et utbrudd, jeg måtte legge henne i bakken fordi hun begynte å ødelegge datamaskinen vår. Jeg har ikke hvert hjemme i dag, og hun har ringt meg på mobilen å truet med å saksøke meg, fordi hun sier hub har fott blåmerker.

Hun har tidligere annmelt min far for misshandling etter et anfall, men heldigvis fatta politiet at dette ikke var reelt.

Min far er død, vi stod hverandre svært nære, og vi kunne hjelpe hverandre angående hennes problemer. å virker det som om jeg er tvunget til å flytte ut i fra mitt barndomshjem, fordi jeg må tenke på min fysiske helse, men jeg har en katt som jeg ikke klarer flytte fra, dessuten vil jeg heller ikke flytte.

Hva skal jeg gjøre???

Gjest pi@-m@rtine
Skrevet

Ja kjære lille deg , du har det ikke lett! Jeg syns du skal kontakte fastlegen din så fort som mulig, evt. hennes. En innleggelse kan kanskje hjelpe henne..........-og deg?

Jeg vet ikke helt om barnevernet kunne hjulpet deg med å finne en ny bopel for deg , du er 19....jeg vet ikke siden du er myndig?

Jeg syns du skal fokusere på å leve ditt eget liv. Selv om du ikke har lyst til å flytte, bør du kanskje likevel seriøst vurdere nettopp den muligheten?

Jeg har ikke så stor tro på at mamman din vil komme til å endre adferd, men for all del, jeg er ikke utdannet lege eller noe! Bare en "gammel" dame som har levd noen år!

Ønsker deg alt godt; Lisabeth!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke se annet enn at du har to valg.

Du kan alliere deg med kommunelege I/fastlegen hennes og få henne tvangsinnlagt. Deretter kan hun medisineres varig med tvang. Det vil sikker hjelpe henne og deg.

Eller du kan ta med deg katten og flytte hjemmefra.

Å fortsette å bo under slike forhold med en umedisinert mor, vil jeg bestemt fraråde deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...