Gå til innhold

Jeg er sååå rastløs !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke meg selv. Skulle ønske det fantes måleinstrumenter for følelser så noen kunne forstå. Jeg er så ufattelig rastløs. Det er som om brystet skal sprenges. Jeg kan sitte  i ro men veldig indre uro. Føler meg overveldet av lite og har alltid tenkt at jeg liksom ikke er skapt for dette samfunnet. Jeg får ikke oversikt eller orden på ting liksom. Klarer ikke helt å planlegge eller aktivisere meg selv. Eller kan lage lange lister over gjøremål eller regler men klarer sjelden å komme i gang eller gjennomføre det. Blir handlingslammet og føler ofte på nederlagsfølelse. Men jeg kan huske hvert ord og bli helt oppslukt i ting som fascinerer meg. Men det er ikke så mye som begeistrer meg egentlig. Jeg har store problemer med å gjennomføre ting som jeg ikke har interesse av og føler meg nærmest dypt deprimert og fysisk dårlig av å gjøre feks husarbeid. Jeg kan ha problemer med å lytte til folk hvis de snakker om noe uinteressant , klarer ikke å få med meg ordene. Jeg kan lett utlevere personlige detaljer om meg selv, snakker i vei og angrer etterpå. Jeg er liksom på konstant jakt etter noe som kan roe ned rastløsheten. Er dette angst eller depresjon eller hva ? ( har begge diagnosene) .Jeg sprenges av rastløshet som er FANGET i en handlingslammet kropp. Er det bare døden som kan fri meg fra dette? 

Anonymkode: c637d...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva det er, depresjon og angst henger jo ofte sammen. Har det noen ganger slik i depressive perioder. Det er aller vanskeligste i en depresjon synes jeg, å holde ut den følelsen av "Rastløshet som er fanget i en handlingslammet kropp". 

Vet ikke om det fungerer for deg, men har hatt nytte av å ha folk rundt meg, eller i allefall tilgang på, men også mulighet for å trekke meg tilbake siden for mye kontakt med andre blir utmattende. Helst folk jeg ikke trenger ta på en maske for.

Også nyttig for meg å bestemme meg for hva jeg skal utføre i løpet av dagen, og gjennomføre det, men ikke mer av ting som man lett tenker BØR gjøres. Ikke planlegge for mye. Bruke resterende tid til å gå en liten tur, om så bare 10 min, og til ting må vanligvis liker (som ikke er for krevende)/slappe av. For meg har det blitt strikking, enkle kryssord, TV. Hva liker du vanligvis,?

Ellers blir det vel behandling mot depresjon/angst. Har du kontakt med hjelpeapparatet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...