Gå til innhold

Kupton. Hvordan komme meg ut av pillemisbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har misbrukt imovane og sobril i flere år... Rett og slett for at jeg ikke klarer å sove og finne ro.. Hjernen er konstant på høygir og utslitt.. Har vanvittige mange katastrofetanker og konstante bekymringer og grublerier. Bruker 10 mg Cisordinol.. Har tidligere år blitt diagnosert bipolar 2 og ptsd. Men ikke vært innom psykiatrien på flere år.. 

Jeg er såååå sliten og utmattet nå.. Har du noen råd til meg?

Anonymkode: 79eac...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de aller fleste er dette så vanskelig at de trenger hjelp. De aller fleste psykiatriske enheter har i dag polikliniske team som er spesialister på rus og avhengighet. Fastlegen kan søke deg dit.

Selv kan du bestemme deg for å ta på deg de belastninger det er å redusere inntaket. Lag en plan for gradvis nedtrapping og følg denne. Det er umulig å komme ut av et misbruk av sovemedisiner uten å gå gjennom en periode med søvnproblemer. Det er akkurat som at en må tåle å være sulten om en skal slanke seg.

Skrevet

I tillegg til dette regimet du bare er nødt til å gå gjennom, kan du snakke med legen din om noe alternativt ikke vanedannende medisin til å sove på når du kutter imovanen. Det kan kompensere litt for søvnen, selv om du må gjennom sannsynligvis noe abstinens når du kutter et stort misbruk. Selv fikk jeg truxal når jeg kuttet imovane, og sover bra på det. Vallergan, surmontil, seroquel, phenergan er noen andre eksempler på medisiner som kan kompensere. 

Har selv vært gjennom det du skal nå, og må si at angsten og uroen etter mange års misbruk etter en stund ble mindre enn når jeg tyllet i meg alle disse avhengighetsskapende medisinene. Det er plussiden, som jeg også tror du vil oppleve. Du kommer dit du også, men søk hjelp.  Jeg lover deg at det er verdt det. Men det er nå en gang slik at ubehag en periode må du gjennom, så brett opp armene og ta det som en utfordring, for det er heller ingen piknik og leve fra tablett til tablett som du nå gjør. Di sitter helt fanget, og det meste av livet dreioer seg om neste tablett. Det er bra at du nå er kommet til dette veiskillet og kjenner at du ikke kan ha det slik lenger. Det er en prosess å komme dit. Jeg ønsker deg lykke til med det du har foran deg. Du klarer dette, men søk hjelp først med fastlegen din, som henviser deg videre til de som kan dette her. 

Anonymkode: e2508...4ac

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...