Gå til innhold

Var jeg manisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt diagnostisert med schizoaffektiv lidelse og er for øyeblikket innlagt på psykiatrisk. Noen dager etter at jeg ble innlagt etter et selvmordsforsøk mente behandlerne på avdelingen at jeg var manisk fordi jeg hadde veldig mye energi og snakket i 8 timer i strekk, noe som er veldig uvanlig for meg da jeg er veldig introvert og ikke liker å snakke, spesielt ikke med fremmede. Jeg svarer så klart om noen spør om noe, men da så kort som mulig. Jeg hadde også veldig mange tanker på en gang som jeg ikke klarte å sortere og jeg hadde mange idéer. 

Jeg har prøvd å tenke tilbake på om jeg kunne ha vært manisk tidligere og jeg kom på en episode der jeg nesten ikke hadde sovet eller spist noe på en uke på grunn av en eksamen som jeg skulle ta. Etter denne eksamen var over fikk jeg et skikkelig panikkanfall der jeg glemte alt, som hva jeg het og hva jeg hadde gjort, også begynte jeg å hyperventilere. Hyperventileringen varte i rundt 30 minutter og min far ble så skremt at han kjørte meg til legevakten. Jeg fikk ikke sove om nettene selvom jeg tok mye vallergan (husker ikke nøyaktig hvor mye, men det var i alle fall flere tabletter). Jeg hadde veldig mange tanker også følte jeg at jeg hadde svaret på alt i verden, jeg har aldri sett ting så klart. Jeg følte at jeg virkelig så alt, både når det gjaldt meg selv og verden og hvordan ting hang sammen. Jeg har aldri tatt narkotika før, men jeg innbiller meg at det kan være litt likt. 

Kan det være at jeg var manisk da? Denne episoden var 3 år siden og jeg klarer ikke å huske at jeg kan ha vært manisk etter dette før for noen uker siden.

Anonymkode: cd1fe...12e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...