Gå til innhold

Kan jeg velge DPS og ambulant team?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innlagt ved akuttpsykiatrisk avdeling ved sykehuset nå og skal bli overflyttet til DPS etterhvert, jeg har tidligere vært innlagt ved og hatt oppfølging fra ambulant team ved DPS rundt 1 time fra det psykiatriske sykehuset da der jeg tidligere bodde tilhørte området som denne DPS'en har ansvar for. Nå har jeg flyttet og området der jeg bor tilhører egentlig en annnen DPS.

Kan jeg velge å bli innlagt ved det DPS som ligger 1 time herfra dersom jeg ønsker med begrunnelse at jeg kjenner dem fra før? Og hva med oppfølging fra ambulant team etter utskrivelse? Kan jeg bestemme dette og?

Anonymkode: 2544a...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er innlagt ved akuttpsykiatrisk avdeling ved sykehuset nå og skal bli overflyttet til DPS etterhvert, jeg har tidligere vært innlagt ved og hatt oppfølging fra ambulant team ved DPS rundt 1 time fra det psykiatriske sykehuset da der jeg tidligere bodde tilhørte området som denne DPS'en har ansvar for. Nå har jeg flyttet og området der jeg bor tilhører egentlig en annnen DPS.

Kan jeg velge å bli innlagt ved det DPS som ligger 1 time herfra dersom jeg ønsker med begrunnelse at jeg kjenner dem fra før? Og hva med oppfølging fra ambulant team etter utskrivelse? Kan jeg bestemme dette og?

Ved planlagte innleggelser kan man benytte ordningen med fritt sykehusvalg. Dette betyr at du kan søke også annet dps enn det du geografisk hører til. Jeg er usikker på hvordan det vil være i din situasjon. Når det gjelder ambulant team, så kan jeg vanskelig se at du her kan velge, da poenget jo er at de også skal kunne komme hjem til deg og de skal dekke behov som oppstår akutt.

Anonymkode: c1b21...f65

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved planlagte innleggelser kan man benytte ordningen med fritt sykehusvalg. Dette betyr at du kan søke også annet dps enn det du geografisk hører til. Jeg er usikker på hvordan det vil være i din situasjon. Når det gjelder ambulant team, så kan jeg vanskelig se at du her kan velge, da poenget jo er at de også skal kunne komme hjem til deg og de skal dekke behov som oppstår akutt.

Anonymkode: c1b21...f65

Skjønner.

De deler halve byen jeg bor i med ambulant team som hører til det nærmeste DPS som jeg egentlig hører til, så jeg ser ikke at det skulle bli så alt for problematisk å få ha de som behandlere siden jeg allerede kjenner dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...