Gå til innhold

Bør jeg kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne i en periode nå hvor jeg sover veldig mye. Gjerne 6-7 timer om natten og 2-3 timer på dagtid. Det er som om jeg føler meg i en annen verden og ikke tilhører den vanlige verden. Jeg er i ett med noe skremmende og stort og føler at det jeg ser rundt meg og opplever bare er i en slags fantasivirkelighet som jeg bare blir dratt med i fordi jeg må. Jeg søker etter noe som gir meg mening og svar, men føler meg helt fastlåst. Dersom noen sier noe til meg, så må jeg konsentrere meg veldig for å svare riktig. Det er en slags "ikke-tilstand" hvor jeg føler at jeg mister meg selv og det er skremmende og underlig. Hva er dette? Trenger jeg hjelp så det ikke blir verre?

Anonymkode: 8727a...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

Ring fastlegen i morgen. 

Takk, det skal jeg gjøre. Har du noen som helst formening om hva dette kan være? Det er utrolig ubehagelig.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det skal jeg gjøre. Har du noen som helst formening om hva dette kan være? Det er utrolig ubehagelig.

Legen hadde ikke ledig time og jeg føler meg helt oppgitt. Hva kan jeg gjøre?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ringe legevakten senere?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen er vel ikke opptatt ut 2018? Når kunne du få time?

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Du kan jo ringe legevakten senere?

Spørs bare om det er akutt nok?

Skrevet
2 timer siden, ColaZero skrev:

Legen er vel ikke opptatt ut 2018? Når kunne du få time?

I midten av neste uke. Problemet er bare at jeg sliter nå og føler at jeg ikke kan vente til neste uke.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er inne i en periode nå hvor jeg sover veldig mye. Gjerne 6-7 timer om natten og 2-3 timer på dagtid. Det er som om jeg føler meg i en annen verden og ikke tilhører den vanlige verden. Jeg er i ett med noe skremmende og stort og føler at det jeg ser rundt meg og opplever bare er i en slags fantasivirkelighet som jeg bare blir dratt med i fordi jeg må. Jeg søker etter noe som gir meg mening og svar, men føler meg helt fastlåst. Dersom noen sier noe til meg, så må jeg konsentrere meg veldig for å svare riktig. Det er en slags "ikke-tilstand" hvor jeg føler at jeg mister meg selv og det er skremmende og underlig. Hva er dette? Trenger jeg hjelp så det ikke blir verre?

Ring legen du. 

Jeg har opplevd noe lignende, at jeg føler hodet av og til "sover. Og alt jeg ser føles som en drøm jeg ikke får våknet til av. 

Dette hadde jeg ganske mye av da jeg var liten. Hadde jeg hatt det som deg nå, ville jeg bestillt time. Mulig du har en angst/depresjon liggende i underbevisstheten, noe du tenker å som stresser deg opp osv... 

Anonymkode: cb0ac...48f

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs bare om det er akutt nok?

Vet om folk som har kontaktet legevakten for mindre. 

Skrevet

Evt ring i morgen tidlig og be om en akuttime til fastlegen. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring legen du. 

Jeg har opplevd noe lignende, at jeg føler hodet av og til "sover. Og alt jeg ser føles som en drøm jeg ikke får våknet til av. 

Dette hadde jeg ganske mye av da jeg var liten. Hadde jeg hatt det som deg nå, ville jeg bestillt time. Mulig du har en angst/depresjon liggende i underbevisstheten, noe du tenker å som stresser deg opp osv... 

Jeg skal til en privat lege med problemet. Du har helt rett i at jeg har angst og depresjon, men dette er noe mer føler jeg.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel er du? 

Har dette noe med alder å gjøre? Er i slutten av 30-årene.

Skrevet
10 timer siden, stjernestøv skrev:

Vet om folk som har kontaktet legevakten for mindre. 

Jeg har heldigvis fått time privat.

Skrevet
9 timer siden, Cammomille skrev:

Evt ring i morgen tidlig og be om en akuttime til fastlegen. 

Jeg vil ikke virke hysterisk, men dette gjør meg "hysterisk redd" hvis det kan sies slik......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...