Gå til innhold

Kupton/andre. Ok å avbestille legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt psykisk i mange år. Tidligere år gikk jeg til psykiatrisk behandling. Det siste året har jeg hatt time hos fastlegen ca hver 4-5 mnd. Han skriver ut medisiner til meg når jeg ringer. Litt AP og litt å sove på. Problemet er bare at når jeg er på time der føler jeg at det ikke er til noen hjelp. Føler at jeg ikke klarer å åpne meg godt å beskrive hvordan jeg egentlig har det. (En legetime er vel på ca 15 min.) Han er vennlig og hyggelig, men føler ikke han er flink i psykiatri.. Han kommer med "gode råd" som f.eks finn på noe koselig, reis, gå på cafe eller konsert. Så sitter jeg der å tenker at det har jeg hverken råd eller lyst til. Sier det der med at vi har dårlig råd, men han bare fortsetter. Føler jeg er der for å gjøre fastlegen "fornøyd", men det er ikke til hjelp for meg.. Han er så snill, så er ikke det det står på...

Er det ok om jeg avbestiller timen til uka? 

Anonymkode: 288c6...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ansvarlig lege som skriver ut slike medisiner, bør og vil se sine pasienter 2-3 ggr i året. Jeg synes du skal gå. Noen psykoterapi kan du ikke forvente med så sjeldne treff. 

Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

En ansvarlig lege som skriver ut slike medisiner, bør og vil se sine pasienter 2-3 ggr i året. Jeg synes du skal gå. Noen psykoterapi kan du ikke forvente med så sjeldne treff. 

Nei, forventer ikke noen psykoterapi av han. Da skal jeg gå og får vel bare prøve å være så ærlig som jeg kan på de 15 min vi har til rådighet.. 🙂 Takk for svar.

Anonymkode: 288c6...1d7

Skrevet

1. Det burde være mulig å få legen til å sette av dobbelttimer så dere kan få snakket litt sammen uten så mye stress rundt det kvarteret. 

2. Du kan be han henvise til psykiater/psykolog igjen. Beste når man bruker medisiner er å ha et samarbeid mellom psykolog og psykiater, eller få en psykiater som også er dyktig som terapeut. 

3. Avbestille står du fritt til, men jeg vil ikke anbefale det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...