Gå til innhold

Erfaringer med Vitalis Kragerø? Kupton for eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

skaø prøve å ikke lage dette alt for innviklet og kortfatte meg så godt jeg klarer. 

Har siden 2012 hatt over 130 innleggelser i psykiatrien. Ble i begynnelsen diagnostisert med eupf og PTSD, altså viseren 12/13. Disse er nå slåss sammen under diagnosen kompleks PTSD. 

Nå er de i tvil på personlighetsforstyrrelsen. Var tolv uker på Modum Bad på traumebehandling i våres og fikk god hjelp de siste tre-fire ukene. Resten gikk med på å stole på hverandre og at jeg skulle stole på at jeg klarte å stå i ubehaget. 

Diagnosene er et resultat av mange år med seksuelle, mentale og fysiske overgrep av et femtitalls menn. Går i stabiliseringsarbeid hos psykologspesialist en til to dager i uken. Kom på fredag hjem fra en utredning på et annet traumetilbud i min region. De mener jeg er for syk til å mestre livet, men samtidig for frisk fordi jeg ikke er redd for «banale» ting de kan eksponere meg for. For eks. gå i butikken, kjøre buss, stå med mange mennesker rundt seg osv. Jeg fungerer jo delvis, ingen som ikke vet jeg er syk vil merke det så lenge de ikke ser meg over en lengre periode. 

Har begynt å kikke litt rundt etter hva annet som finnes og kom over Vitalis i Kragerø. Det virker veldig bra, har fått gode tilbakemeldinger og en tilsynsrapport uten anmerkninger. Noen med erfaring derfra? 

Jeg er i ferd med å gi opp!! 

Jeg VIL leve, men orker ikke så mye mer sånn som ting er nå. Traumebehandling poliklinisk funker ikke så bra da jeg får skikkelige senreaksjoner og må ha noen rundt meg døgnet rundt for å kunne snakke om det jeg har vært igjennom. 

Jeg er så lei av å være kasteball og svingdørspasient!! 

Setter veldig stor pris på svar, og hva jeg evt kan prøve. 

Anonymkode: 2fc01...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du allerede har vært på Modum vil jeg råde deg til å bygge opp hverdagen din på hjemstedet ditt. Muligens koble på noen kommunale tilbud, avhengig av hva som finnes. Det finnes dessverre ingen quickfix på kptsd men jeg tror du vil få langt mer igjen for å øve-øve-øve på å tåle den smerten som kommer etter behandlingstimene.

Skrevet
9 minutter siden, XbellaX skrev:

Siden du allerede har vært på Modum vil jeg råde deg til å bygge opp hverdagen din på hjemstedet ditt. Muligens koble på noen kommunale tilbud, avhengig av hva som finnes. Det finnes dessverre ingen quickfix på kptsd men jeg tror du vil få langt mer igjen for å øve-øve-øve på å tåle den smerten som kommer etter behandlingstimene.

Vet det ikke finnes noen Quick fix, men hadde jeg hatt muligheten ville de hatt meg på et nytt opphold på Modum. Det lar seg ikke gjøre da de har endret inntakskriteriene sine og jeg ikke hører til i samme helseforetak. 

Anonymkode: 2fc01...c87

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...